Vybrali jsme pětici soupeřících SUV a nechali je v týdenním testu otestovat opravdové profíky. Které je podle nich to nej?


SEZNAM KAPITOL


HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ

Antonín Šafránek
Fleet Manager, OLYMPUS CZECH GROUP

Renault Arcana

Arkana má za mě poměrně krátké sedáky, naopak bezklíčkové odemykání je velmi zajímavé. Během během přendavání sedaček z auta do auta se ale auto 5x zamklo a odemklo, záleželo z jaké strany člověk auto obešel.
Dotykový displej infoteimentu mě nenadchnul, je moc citlivý na přepínání za jízdy, občas jsem se dostal, tam kam jsem nechtěl. Chválím hezký design i dobré jízdní vlastnosti.

Škoda Karoq

Koraoq je česká klasika. Osobně nemusím malé střední zpětné zrcátko, sedačky mají krátký podhlavník – větší člověk by měl problém při nehodě. Jinak sedačky jsou dobře tvarované a auto má velmi dobré jízdní vlastnosti. Chválím.

Ford Kuga

Kuga má u mne mínus za krátké sedáky, malou variabilitu sezení a hlučnější motor. Neoslovilo mě ani řízení samotné, špatné pro mne bylo i dotykové ovládání rádia – pomalá odezva na touch systém. Vytknout musím i špatné zapínání u dětí, když měli autosedačky – nezvládli se poutat sami. Naopak se mi moc líbil design vozu a pohodlné sedačky.

Kia Sportage

Sportage má opravdu příjemný posez, dobré jízdní vlastnosti a hezký design. V interiéru je až moc ovládacích prvků, což působí poměrně chaoticky.

Peugot 3008

Budu se opakovat, ale zase – krátké sedáky, malá variabilita sedačky, která navíc nešla dát níž, takže větší člověk by se bouchal o strop. Opakuje se i špatné zapínání u dětí, když měli autosedačky – nezvládali opět sami. Dlouhé držení knoflíku při startování a vypínání motoru je také drobná vada na kráse.


Jan Chadt
Vedoucí oddělení autoprovozu, Kooperativa pojišťovna

Peugot 3008

Peugeot se mi moc líbil svým vzhledem a potěšila mne i jízda samotná. Je hodně dynamický, nabízí několik jízdních režimů a cestování s ním je pohodlné. Interiér je líbivý, uživatelsky příjemný a prostorný. Zavazadlový prostor je v dané třídě nadprůměrný. Potěšila mě i vysoká úroveň bezpečnosti a množství elektronických asistentů, naopak poměrně vysoká byla spotřeba testované motorizace.

Kia Sportage

Sportage se mi poměrně líbila. Interiér je průměrně prostorný, auto je svižné, snad jen automat reaguje s kratinkou prodlevou. Výhodou jsou tlačítka k ovládání řady funkcí. Je to rychlejší a přehlednější než displeje. Vzhledem k mild-hybridnímu pohonu se zmenšil zavazadlový prostor a nelze dodat ani dojezdové kolo.

Renault Arcana

Jde o velmi zajímavou novinku na trhu. Má líbivý design a nabízí vysokou světlou výšku, což je bezesporu výhoda pro jízdu mimo silnice. Též se do vozu lépe nasedá. Jízda je svižná, znovu mi vadila jen menší prodleva automatické převodovky. Dostatečně prostorný je interiér a vzadu překvapí dostatek místa pro nohy zdejších cestujících.

Ford Kuga

Vozidlo je vhodné v testované specifikaci spíše pro klidné povahy. Automat i zde řadí s menší prodlevou, na to si musí řidič pamatovat při předjíždění. Sedačky jsou poměrně nepohodlné, nemají boční vedení a sedák je krátký, místo na zadních sedadlech je pro osoby nad 180 cm problematické. Jinak je kuga uživatelsky příjemná, působí klidným dojmem. Příjemné je vkusné rozmístění ovládacích prvků. Snad jen ovládací panel nepřirozeně trčí z přístrojové desky.

Škoda Karoq

Karoq byl příjemně dynamický a nabídl nejlepší a živou převodovku. Chválím možnost výběru několika jízdních režimů. Interiér je hodně přehledný, snad jen v porovnání s konkurenty o něco méně prostorný. Překvapila mě poměrně vysoká spotřeba. Jezdil jsem v průměru za 8,8 l/100 km.

<- ZPĚT NA CELKOVÉ HODNOCENÍ