Mercedes EQS: Digitální palubní deska je dlouhá 141 centimetrů

Mercedes EQS

Už 15. dubna bude ve světové premiéře odhalen elektrický prémiový sedan Mercedes EQS. Slibuje dojezd až 700 kilometrů a už ukázal největší digitální přístrojovou desku v současném automobilovém světě.

Základní verze se bude v interiéru podobat nejnovějšímu Mercedesu třídy S, s vysokým středovým tunelem navazujícím na velkou OLED obrazovku infotainmentu. Vrcholem ovšem bude tzv. MBUX Hyperscreen, kompletně digitální palubní deska složená ze tří obřích obrazovek, z nichž jedna bude i před spolujezdcem. Soustava displejů má celkovou šířku 141 centrimetrů a celkovou plochu 2432 centimetrů čtverečních.

Mercedes EQS bude prvním z připravovaných elektromobilů značky, které budou využívat platformu EVA2. Ta se stane základem pro další elektrické modely – EQE, SUV EQS a dalších. EQS slibuje dojezd více než 700 km (podle metodiky WLTP), a to díky velmi účinnému hnacímu řetězci a značnému pokroku z hlediska energetické hustoty akumulátorových článků.

Dacia Bigster LPG
Čtete také

Dacia Bigster dostala očekávaný pohon na LPG. Víme, kolik stojí

Dacia Bigster má novou motorizaci, kterou je od začátku června možné objednat i v České republice. Mild-hybrid spalující i LPG stojí od 552 000 Kč….

V závislosti na výbavě disponuje Mercedes EQS až 350 senzory, které sledují vozidlo a jeho okolí. Senzory měří například vzdálenosti, rychlosti a zrychlení, světelné podmínky, srážky a teploty, obsazenost sedadel, pohyby víček řidiče nebo jazyk, kterým cestující hovoří.

Mercedes EQS je na přání vybaven modulárním uspořádáním sady akumulátorů, které umožňuje různé rozsahy dojezdu a výkonu. S využitelnou energetickou kapacitou až 108 kWh a za pomoci prvotřídní aerodynamiky dosahuje EQS dojezdu více než 700 kilometrů (WLTP). Inovativní software z vlastního vývoje vytváří technologické předpoklady pro bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Díky tomu bude možné udržovat systém řízení spotřeby elektrické energie modelu EQS v aktuální podobě po celou dobu životnosti vozidla. Chemické složení výkonných akumulátorových článků modelu EQS obsahuje nikl, kobalt a mangan v poměru 8:1:1. Množství kobaltu se tím snížilo na deset procent. Výroba akumulátorových článků probíhá s neutrální bilancí emisí CO2.

Mercedes EQS se bude vyrábět společně s Mercedesem třídy S a Maybachem S v závodě Sindelfingen. Sériový výroba má začít v srpnu letošního roku.

Martin Šidlák