Škoda Fabia se kompletně odhalila. O kolik zdražila?

auto, oranžové, škoda, fabia

22 let od premiéry první generace představila společnost Škoda Auto na trh čtvrtou generaci tohoto oblíbeného vozu. Škoda Fabia je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a slibuje nejvelkorysejší prostor ve své třídě. Proti předchozí generaci ale zdražila.

Šklda Fabia narostla a délkou 4 108 mm poprvé překonává hranici čtyř metrů. Objem zavazadlového prostoru, který byl i doteď největší ve své třídě, se zvětšil o dalších 50 l z 330 l na 380 l. Dostala novou masku chladiče ve stylu Octavie a Scaly. Čtyři benzinové motory aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k).

Skulpturální tvary, například na kapotě motoru, dynamické proporce, moderní světla, která využívají LED technologii, a krystalické prvky typické pro vozy ŠKODA – to vše dodává nové generaci emocionální vzhled. Malá designová novinka se nachází na předních dveřích, kde linie karoserie naznačují charakteristický trojúhelníkový tvar české vlajky. Ostře řezané přední světlomety, které standardně využívají LED technologii, dosahují až k masce chladiče. Full LED varianta nabízí intenzivnější potkávací a dálkové světlo a také přisvěcování v zatáčkách a při odbočování. Na přání jsou také nabízena Top LED zadní světla.

Citroen C4 X,
Čtete také

Test Citroën C4 X 1.5 BlueHDi 130: Sedan, coupé i crossover

Test Citroën C4 X. Opravdu velmi zvláštní mix automobilových kategorií vymyslel Citroën v podobě modelu C4 X.

Délkou 4 108 mm Škoda Fabia poprvé překonává hranici čtyř metrů. Přitom se téměř podařilo udržet hmotnost třetí generace. Ve srovnání s předchůdcem se délka zvětšila o 111 mm a rozvor o 94 mm na 2 564 mm. Vůz je nyní také o 48 mm širší – celková šířka činí 1 780 mm. Zvětšené rozměry rovněž znamenají, že je vůz prostornější uvnitř. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě, který nabízela již předchozí generace, dále narostl o 50 l na 380 l. Po sklopení zadních sedadel je pak objem 1 190 l.

V interiéru zaujme samostatně stojící obrazovka infotainmentu o velikosti až 9,2″. Premiéru slaví také komfortní prvky známé spíše z vozů vyšší třídy jako například vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant, rovněž dostupné na přání. Poprvé je ve voze Škoda Fabia k dispozici na přání digitální přístrojový panel s 10,25″ displejem. Řidič může individuálně nastavit a volit mezi jednotlivými režimy zobrazení. K dispozici je klasický layout, který vychází ze standardních analogových kruhových ukazatelů, moderní uspořádání, redukované, rozšířené zobrazení a také sportovní režim s otáčkoměrem uprostřed, které je součástí na přání dostupného sportovního paketu.

Nová Škoda Fabia nabízí díky rozvoru zvětšenému o 94 mm oproti předchozímu modelu ještě více místa především pro cestující na zadních sedadlech. Rozvorem 2 564 m překonává dokonce první generaci modelu Octavia z roku 1996, která měla rozvor 2 512 mm. Šíři interiéru podtrhují symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou a horizontální dekorační lišty v pěti různých barvách v závislosti na výbavovém stupni. Přední část přístrojové desky je čalouněna látkou s kontrastními švy. Nový design umocňují velké kulaté boční výdechy ventilace s chromovaným rámečkem a nové chromované vnitřní kliky dveří.

Čtvrtá generace modelu Škoda Fabia nabízí čtyři motory nové generace Evo koncernu Volkswagen. Škoda Auto tak v porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Motory splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP.

Novou vrcholnou motorizací je 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Výkonové verze do 70 kW (95 k) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Nová Škoda Fabia bude při uvedení na trh dostupná ve dvou tradičních výbavových stupních Ambition a Style. Chybí tak nejnižší stupeň výbavy Active, s kterou byla třetí generace v prodeji od 279 900 Kč. Ambition pak vyšla na 299 900 Kč. Čtvrtá generace ve výbavě Ambition ale startuje na částce 329 900 Kč, nabídne ale bohatší výbavu.

Zdroj: Škoda Auto