Elektrické BMW iX3 se dočkalo modernizace, v rámci které se nyní standardně dodává s pro něj specificky navrženým M sportovním paketem.

Výroba nového BMW iX3 se rozběhne ve společném podniku BMW Brilliance Automotive v čínském Šen-jangu v září 2021. Čistě elektrické SAV se zde bude vyrábět jak pro místní trh, tak pro export.

Množství kobaltu použité ve vysokonapěťové baterii BMW iX3 bylo ve srovnání s předchozí generací baterie v BMW i3 (modelový rok 2019) sníženo přibližně o třetinu. BMW Group zavedla vlastní proces nákupu kobaltu a lithia, které dodává výrobcům bateriových článků, jehož součástí je kontrola dodržování environmentálních a sociálních standardů. Pro výrobu bateriových článků i celého vozidla se využívá pouze energie z obnovitelných zdrojů. BMW používá elektromotory s vlastní specifickou konstrukcí, které se obejdou bez vzácných kovů v rotoru.

Vizuálně výraznější (zejména v horní části) je nyní také BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, která je větší než dříve a má jednodílný rámeček. Ten je vyveden v matně chromovém provedení a podél vnitřních okrajů jej doplňují modré ozdobné prvky BMW i. Vnitřní plochy prvků masky mají strukturu připomínající mřížku a jsou doplněné znakem BMW i. 

CNG, zemní plyn, octavia
ČTĚTE TAKÉ:  Firmy začínají kupovat elektromobily, oblíbenější je ale CNG

K vizuálně výraznému vzhledu nového BMW iX3 přispívá také nový tvar světlometů, které jsou přibližně o deset milimetrů nižší než dříve. Díky tomu je přední část více podobná BMW iX a BMW i4, což všechny tři modely BMW i dále propojuje. Nové BMW iX3 je nově standardně vybaveno matrixovými adaptivními LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam. Laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem až 650 m lze objednat jako volitelnou výbavu. 

Dynamickou auru nového BMW iX3 pomáhá utvářet také standardně dodávaný M sportovní paket, který zaujme výrazně trojrozměrným, a tedy sportovně vyhlížejícím designem předního nárazníku. Spodní otvor pro přívod vzduchu je nyní větší a je vybaven aktivními klapkami regulujícími průchod vzduchu v deseti krocích. Vzduchové clony umístěné na vnějších okrajích předního nárazníku mají nyní tvar písmene L a jsou doplněné modrými ozdobnými prvky.

BMW iX3 je vybaveno pohonnou jednotkou, která poprvé spojuje elektromotor, výkonovou elektroniku a převodovku do jednoho obalu. Tento celek je umístěn v pomocném rámu zadní nápravy navrženém přímo pro tento model, což výrazně omezuje prostorové nároky i hmotnost celého hnacího systému. Tím se dosáhlo zvýšení hustoty výkonu o přibližně 30 % ve srovnání s předchozí technologií BMW eDrive.

Elektromotor je schopen dosáhnout až 17 000 1/min a v širokém pásmu otáček produkuje maximální výkon 210 kW/286 k. Vzhledem k velikosti zaujme i jeho točivý moment 400 Nm, který je dostupný již od nulových otáček a zásluhou aktivního buzení rotoru se udržuje i ve vyšších otáčkách. Nové BMW iX3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Vysokonapěťová baterie nového BMW iX3 používá nejnovější technologii niklových bateriových článků. Lithium-iontová baterie se skládá ze 188 samostatně regulovaných prizmatických bateriových článků, každý z nich s hliníkovým obalem, které jsou seskupeny do 10 modulů. Baterie je umístěna nízko v podlaze vozu jako nedílná součást karoserie. Baterie nové generace má hrubý energetický obsah 80 kWh, z nichž lze využít 74 kWh. Dojezd BMW iX3 podle WLTP činí až 460 km. 

Zdroj: BMW