Audi chce elektrifikovat svoji důležitou modelovou řadu A6. V podobě konceptu ukázala proto už druhou karosářskou variantu elektrického vozu A6. Audi A6 Avant e-tron slibuje velkorysý prostor a rychlé nabíjení výkonem až 270 kW, což by umožnilo nabití na 300 kilometrů za pouhých deset minut. Pokud by ale byly po ruce tak rychlé nabíječky.

Sériové výrobě blízký koncepční vůz Audi A6 Avant e-tron se představil v rámci Výroční tiskové konference 2022. Vnější délka 4,96 metru, vnější šířka 1,96 metru a vnější výška 1,44 metru odpovídají aktuálním zástupcům modelové řady Audi A6/A7. Designově se ale od dnešních vozů výrazně liší. Výrazně sportovní proporce jsou určovány velkými 22“ koly a krátkými převisy, nízkou kabinou a dynamickým obloukem střechy.

Centrálním prvkem budoucí produktové řady vozidel na základě platformy PPE je akumulátorový modul uložený mezi nápravami, který má ve studii A6 Avant e-tron concept kapacitu 100 kWh. Audi přitom využívá celé spodní části vozu, což umožňuje ploché uspořádání sady akumulátorů. Zákazníci se nemusejí vzdávat legendárního pohonu quattro. Budoucí nabídka modelů PPE bude totiž zahrnovat také verze s elektromotorem na přední i zadní nápravě. Oba elektromotory studie Audi A6 Avant e-tron concept mobilizují nejvyšší celkový výkon 350 kW a maximální točivý moment 800 N.m.

Technologie PPE umožňuje doby nabíjení, které se již blíží klasickému doplňování paliva do nádrží automobilů poháněných spalovacími motory. Díky nabíjecímu výkonu až 270 kW stačí pouhých deset minut k získání elektrické energie pro ujetí vzdálenosti více než 300 kilometrů. Za méně než 25 minut se zvýší stav nabití 100kWh sady akumulátorů studie Audi A6 Avant e-tron concept z pěti na 80 procent.

Čtěte také: Dotace na elektromobily se odkládají. Proti je Evropská komise

Rodina modelů Audi A6 e-tron přitom bude připravena i na překonávání dlouhých vzdáleností. K tomu přispěje rovněž dojezd až 700 km – v závislosti na variantě pohonu a jeho výkonu.

Zdroj: Audi