Firemní auto už nemusí být jen nové. Do flotil míří i ojetiny

Firemní auto už nemusí být nové, ale třeba jen zánovní. Nedostatek nových automobilů zvyšuje poptávku firem a podnikatelů po ojetých vozech. Vyplývá to z analýzy prodejních dat sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Jde o adekvátní alternativu, jak nahradit chybějící nové vozy na trhu a navíc výrazně ušetřit. Z 63 % kupují zánovní automobily do pěti let stáří, často se zárukou od výrobce a hlavně s cenou až o 40 % nižší oproti novým autům, která jsou nyní těžko dostupná,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings. „Zvýšený zájem je i o střednědobý pronájem automobilů, který provozujeme pod značkou Mototechna Drive. Tato služba poskytuje komplexní servis, na kterém podnikatelé oceňují zejména jeho bezstarostnost,“ doplnila Topolová. Podnikatelé a firmy tvoří letos v České republice již 18,2 % zákazníků oproti 12,9 % v předcovidovém roce 2019.

Čtěte také: Nafta zřejmě bude opět levnější než benzín, ale má to háček

Podnikatelé byli první skupinou zákazníků, u kterých se zvedly prodeje vozů SUV. V roce 2019 jich nakoupili 25,1 %, v době pandemie se poptávka zvýšila až na letošních 27,2 %. Druhým podnikateli nejčastěji kupovaným typem vozu je pak kombi se 24,9 %. Také ze 66 % preferují dieselové automobily. Zájem o alternativní paliva je minimální a z celkových prodejů této skupině zákazníků jde spíše o jednotlivé kusy.

Firemní auto je v AAA nejčastěji Škoda Superb. Obecně se letos zvýšil zájem o luxusnější modely aut. Naopak u firemních zákazníků v době pandemie rostl zájem o nižší střední třídu. Nejprodávanějším modelem roku 2020 byla Škoda Fabia s 14,5 %, která například oproti roku 2016 (8,1 %) zaznamenala výrazný růst a aktuálně je v tomto segmentu nejpoptávanějším typem vozu.

Druhým nejprodávanějším vozem je dlouhodobě Škoda Octavia, která však v době pandemie naopak zaznamenala v poptávce firem pokles. Největší změna v preferencích podnikatelů i firem nastala v posledních letech v případě volby převodovky. Zájem o automaty roste ve všech segmentech zákazníků, nejvíce u podnikatelů.

Zdroj: AAA Auto