Norové otestovali 31 elektroaut. Jen 10 má dojezd, jak slibuje

Auto, černé, Mercedes EQS

Norský automobilový server Motor prověřil dojezd 31 elektromobilů a porovnal výsledky s oficiálními údaji WLTP. jen deset dojelo tak daleko, jak výrobci slibují, ale pár papírové údaje WLTP překonalo.

Letní počasí v Norsku není jako léto u nás. Proměnlivé počasí, občasné doešťové přeháňky a teploty mezi 7 a 15 stupni – v takových podmínkách otestoval server Motor.no reálný dojezd 31 elektromobilů. Pravidelný test tentokrát dopadl mnohem hůře než dřív. Za poslední dva roky takto server otestoval 50 elektromobilů a jen tři nedosáhly slibovaných hodnot. Tentokrát co byla celá třetina. Zklamaly zejména vozy značky Mercedes, naopak nadprůměrných výsledků dosáhly modely BMW a Tesla, dobře si vedla i Škoda Enyaq Coupé RS.

Mercedes EQS 450+ a EQS 580 4MATIC mají mít podle WLTP dojezd 711 a 645 km, ale těmto číslům se v testu nepřibližovaly. Norští novináři naměřili 620 km pro EQS 450+ a 596 km pro EQS 580 4MATIC. Procentuálně největší odchylku zaznamenal čínský vůz Hongqi EHS-9. Přestože průměrná spotřeba odpovídala oficiálním údajům 22 kWh/100 km, výsledný dojezd byl o 20 procent horší než je udávaný.

kruhový objezd
Čtete také

Kruhový objezd je místem častých chyb. Co o něm možná nevíte

Kruhový objezd nahrazuje klasickou křižovatku stále častěji. Existuje ovšem více druhů kruhových objezdů. Každý má svá pravidla, jak se na…

Dobře si nevedly ani modely Ford Mustang Mach-E, Nio ES8 a Cupra Born. Příjemně naopak překvapila Tesla Model Y, která překonala hodnoty WLTP o více než 7 procent, nad papírovými hodnotami byly i modely BMW i4 M50 a i4 eDrive40, Maxus Euniq6 a Škoda Enyaq Coupé RS.

Test probíhal v běžném provozu na cestách mezi Oslem a Lillehammerem, při maximálně možném stejném jízdním stylu. Vozy vyjížděly plně nabité a jelo se až do úplného vybití, kdy elektromobily musela vyzvednou dohodnutá asistenční služba.

ModelWLTP (dojezd/spotřeba)Reálný dojezd/spotřebaOdchylka
Mercedes-Benz EQS 450+711 km/neudává620 km/17,5–12,80 %
Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC647 km/neudává596 km/18,5–7,88 %
BMW iX xDrive50591 km/21,4 kWh568,5 km/19,0–3,81 %
BMW i4 eDrive40565 km/16,9 kWh583,6 km/14,33,29 %
Kia EV6 RWD528 km/16,5 kWh500,2 km/14,8–5,27 %
Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC518 km/neudává443 km/20,7–14,48 %
Polestar 2 LR Single Motor517 km/17,8 kWh520,6 km/14,70,70 %
Tesla Model Y LR Dual Motor507 km/16.9 kWh545 km/13,27,50 %
Ford Mustang Mach-E GT500 km/20,0 kWh436,6 km/21,1–12,68 %
NIO ES8500 km/21,5 kWh443,6 km/17,7–11,28 %
Audi e-tron Q4 40498 km/18,1 kWh460,9 km/16,1–7,45 %
BMW i4 M50497 km/19,0 kWh521,1 km/16,14,85 %
Škoda Enyaq Coupe RS491 km/17,8 kWh497 km/14,91,22 %
Kia EV6 4WD484 km/18.0 kWh459,2 km/17,0–5,12 %
Hyundai Ioniq 5 RWD481 km/16,8 kWh446 km/14,9–7,28 %
Škoda Enyaq iV80X481 km/18,2 kWh446 km/16,8–7,28 %
Polestar 2 LR Dual Motor477 km/19,8 kWh446,6 km/17,1–6,37 %
VW ID.5 GTX473 km/18,7 kWh453 km/16,9–4,23 %
Xpeng P7470 km/19,4 kWh436 km/16,6–7,23 %
VW ID.4 GTX466 km/18,9 kWh428 km/17,5–8,15 %
Hongqi EHS-9465 km/22,0 kWh371 km/nezjištěno–20,22 %
Audi e-tron Q4 50 quattro459 km/19,3 kWh459,6 km/16,60,13 %
MG ZS Long Range440 km/17,8 kWh443 km/15,00,68 %
Volvo C40 Recharge437 km/21,1 kWh418,7 km/18,1–4,19 %
Renault Mégane E-tech428 km/17,1 kWh413 km/14,0–3,50 %
Cupra Born424 km/15,5 kWh376,0 km/14,8–11,32 %
Porsche Taycan 4 Cross Turismo412 km/25,0 kWh403 km/21,7–2,18 %
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC407 km/neuvádí411 km/16,30,98 %
BMW iX xDrive40400 km/20,8 kWh399,4 km/17,6–0,15 %
BYD Tang400 km/21,6 kWh407,6 km/nezjištěno1,90 %
Maxus Euniq6354 km/21,0 kWh388,4 km/17,69,72 %

Martin Šidlák