Ford E-Transit Custom chce být elektrickou dodávkou pro živnostníky

dodávka, modrá, e-transit, Custom

Společnost Ford Pro představila nový Ford E-Transit Custom, dodávku, určenou pro malé firmy a živnostníky. Plně elektrická verze nejprodávanější evropské dodávky slibuje cílový dojezd až 380 kilometrů. Dále rychlonabíjení výkonem 125 kW, hmotnost přívěsu až 2000 kg a užitečné zatížení až 1100 kg.

Ford E-Transit Custom, inspirovaný poznatky z malých a středních firem, vznikala s cílem přinést zákazníkům zážitky založené na cloudové konektivitě. Digitální technologie se mohou v průběhu životnosti vozu vyvíjet prostřednictvím softwarových aktualizací Ford Power-Up.

„Ford Pro Technologie akumulátorů nové generace umožňuje cílový dojezd 380 km2 a schopnost rychlonabíjení výkonem až 125 kW. E-Transit Custom skvěle uspokojí nejširší potřeby zákazníků, to vše s podporou komplexních řešení Ford Pro pro správu a optimalizaci nabíjení.

V zájmu maximální produktivity během celého pracovního dne nabízí E-Transit Custom nová řešení pro rozvozové služby včetně přístupu do kabiny a nákladového prostoru. Kabina je zároveň firemní kanceláří. Disponuje připojením 5G a flexibilním pracovním prostorem s chytrými funkcemi. Například volant lze sklopit a využít jako ergonomický držák pro notebook či tablet.

Digitální inovace se zde setkávají s plnohodnotnými užitnými vlastnostmi. E-Transit Custom nabízí užitečné zatížení až 1100 kg, nižší podlahu nákladového prostoru se snadnějším přístupem. Maximální hmotnost přívěsu je 2000 kg. Nezávislé zadní odpružení a nejvyšší výkon motoru v dané třídě budou pro zákazníky znamenat novou úroveň řidičské zkušenosti.

Elektrický pohon a plnohodnotné užitné vlastnosti

Čtyřistavoltový akumulátor E-Transitu Custom s využitelnou kapacitou 74 kWh využívá tytéž pokročilé 82Ah akumulátorové články jako Ford F-150 Lightning. Mají o 12 % vyšší energetickou hustotu než články použité v E-Transitu. Akumulátor umožňuje cílový dojezd až 380 km. Podle údajů Ford Pro to je více než čtyřnásobek denního dojezdu průměrného řidiče jednotunové dodávky. Upevnění akumulátoru přímo na karoserii zvyšuje odolnost a snižuje hmotnost vozu. To má také pozitivní vliv na dosažitelný dojezd na jedno nabití.

Zákazníci mohou podle svých potřeb vybrat z motorů o výkonu 100 kW nebo 160 kW (135 k nebo 217 k). Každý z nich nabízí ve své třídě nejlepší točivý moment 415 Nm. Motor je namontován přímo na zadní podlahu vozidla, čímž odpadá potřeba speciálního pomocného rámu. Je otočen o 90 stupňů, aby se maximalizoval nákladový prostor a snížila hmotnost a složitost konstrukce. Díky výkonnému elektrickému pohonu utáhne E-Transit Custom přívěs o hmotnosti až 2000 kg, což je nejlepší hodnota ve třídě. Mohl by tak nahradit dieselové vozy v úlohách, na které žádná jiná čistě elektrická dodávka zatím nestačí. Pro větší pohodlí lze na přání namontovat sklopné tažné zařízení.

E-Transit Custom je vůbec prvním elektromobilem, který k vytápění a chlazení kabiny využívá technologii tepelného čerpadla se vstřikováním par, jež je součástí standardní výbavy všech variant modelu.

nehoda, auto, CAP
Čtete také

Nejrizikovější křižovatka je v Praze. 103 nehod za 2 roky

Nejrizikovější křižovatka v Česku je křížení s magistrálou na I.P. Pavlova, ale další dvě v Ústí nad Labem a v Hradci Králové za ní moc…

Nabíjení

Třífázová 11kW nabíječka E-Transitu Custom na střídavý proud je schopna plně dobít akumulátor za 7,8 hodiny, takže vůz se stihne nabít přes noc. Během rušných dnů v terénu mohou zákazníci sledovat aktuální stav nabití pomocí aplikace FordPass Pro pro chytré telefony.

E-Transit Custom podporuje také stejnosměrné rychlonabíjení výkonem až 125 kW . Tímto způsobem lze akumulátor dobít z 15 na 80 % za 41 minut. Nový systém dosáhl při laboratorním testování rychlosti nabíjení odpovídající téměř 38 kilometrům dojezdu za pouhých pět minut.

Zákazníci Ford Pro mají přístup k největší evropské síti Blue Oval Charging Network s více než 300 000 nabíjecími body, která stále roste, a každý prodaný E-Transit Custom bude disponovat 12měsíčním bezplatným přístupem k veřejným nabíječkám.

Zdroj: Ford