Test MG EHS 1.5 TGI PHEV: Nejlepší premiéra

auto, červené, MG EHS

Test MG EHS 1.5 TGI PHEV. Čínských aut se někteří bojí, jiní se na ně těší kvůli vidině nižší ceny. Prostřednictvím tradiční britské značky MG na český trh letos taková auta vstoupila. A asi to nešlo udělat o moc líp. Model MG EHS má sice čínský pas, ale zvenku ani uvnitř byste to nepoznali. Dokáže ovšem potěšit velmi zajímavým poměrem cena / výbava.

MG je původně anglická značka malých sportovních automobilů, kterou založil Cecil Kimber ve 20. letech minulého století. Zkratka znamená „Morris Garages“ – šlo o dealera automobilů značky Morris z anglického Oxfordu. Kromě loga ale dnešní MG nemá s tím historickým na pohled pranic společného. Místo sportovních roadsterů a kupé s povětšinou šestiválcovými benzínovými motory se dnes pod značkou MG prodávají v Česku SUV. Po krachu společnosti totiž značku převzala v roce 2007 státní čínská společnost SAIC Motor Corporation Limited. A pragmaticky vsadila na to, co je dnes populární u evropských zákazníků. Přinášíme test MG EHS 1.5 TGI PHEV.

V Česku zatím nabízí značka MG jen dva modely. My jsme jako první otestovali plug-in hybrid MG EHS. Pozornost by mu měli věnovat jak privátní, tak firemní zákazníci, kteří pokukují třeba po Fordu Kuga, Peugeotu 3008 nebo Opelu Grandland. MG EHS nabídne slušný vnitřní prostor, příznivou ceníkovou cenu, zajímavě fungující plug-in hybridní pohon a jednu z nejdelších záruk v oboru – 7 let, stejně jako Kia.

Neumí česky, ale jen naučí se

S délkou 4574 mm jde už o poměrně velké SUV typu Škoda Karoq nebo Hyundai Tucson. Design velikost poměrně dovedně maskuje, auto vypadá na pohled menší. Tvary karoserie jsou vcelku povedené, nic extravagantního, ale naopak ani nic výrazného k zapamatování nebo odlišení od konkurence na první pohled. Kdyby bylo na kapotě jiné logo, spousta lidí by věřila, že má před sebou model Mazdy, Hyundai nebo Renaultu.

I v interiéru by člověk s předsudky k čínským autům musel být nutně zklamaný. Jak kvalitou zpracování, tak použitými materiály je MG EHS důstojným soupeřem v Evropě etablovaným automobilkám, výbavou mnohé dokonce předčí. Například za 12,3“ přístrojový displej, ani za 10,1“ dotykový displej infotainmentu se nepřiplácí.

auto, červené, MG EHS

Pár uživatelsky nepříjemných věcí by se našlo, ale v tom MG EHS není rozhodně osamocené. Vadilo mi třeba umístění tlačítka pro otevírání nádrže hluboko vlevo pod volantem, ke kterému se musí člověk sklonit nebo dlouhodobě trénovat, jak ho zmáčknout poslepu. Podobně jako řada dalších aut i MG soustředilo ovládání většiny věcí do centrálního dotykového displeje, a to včetně klimatizace. Zamrzí, že systém neumí česky, paradoxně ale navigace má nahrané české hlasové pokyny. Na úpravě se ale pracuje a změna nastane už někdy na přelomu roku. Občas také ne zcela dobře fungovalo propojení telefonu přes bluetooth.

Z praktického hlediska je uvnitř MG EHS dostatečně prostorné pro čtyři dospělé osoby. I když je kvůli hybridní baterii potřeba obětovat část zavazadlového prostoru, objem kufru 448 litrů je dostatečný pro každodenní používání. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1375 litrů. Kvůli baterii ale nevznikne rovná plocha.

elektromobil, nabíjení
Čtete také

Vozy na alternativní pohon tvoří jen 2 % firemních flotil

Aut na alternativní pohon zatím v českých firmách moc není. Tuzemské společnosti disponují celkem 1193 automobily na čistě elektrický pohon, na…

Pouze plug-in (zatím)

Plug-in hybridy dnes přidává do své nabídky řada automobilek, ale spíš jako doplněk ke klasickým pohonům. U MG EHS jde naopak zatím o jedinou možnost, což prodejnosti modelu v Česku rozhodně ubírá. Systém jako takový ale funguje velmi dobře.

Kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 TGI o výkonu 119 kW (162 k) při 5500 ot./min a synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 90 kW (122 k). Maximální systémový výkon je pak velmi nadprůměrných 190 kW (258 k). Dynamika je tak více než slušná, z nuly na stovku se auto dostane za 6,9 sekundy a díky spolupráci obou motorů nemá akcelerace v podstatě žádná hluchá místa. Unikátní je desetistupňová převodovka kombinující 4 stupně pro elektromotor a 6 stupňů pro spalovací motor.

Systém má jen dva jízdní režimy. Jedním je možné zvolit čistě elektrickou jízdu, na kterou slibuje výrobce dojezd až 52 kilometrů. Druhý funguje jako hybrid, ale poněkud jinak, než většina současných plug-in hybridů. Ty totiž i v hybridním režimu preferují jízdu na elektřinu, kterou brzo vyplýtvají a pak jejich spotřeba benzínu letí nahoru. U MG to funguje spíš jako plug-in hybrid u Toyoty RAV4 a víc se blíží fungování klasického hybridu. Při pomalém popojíždění po městě sice také upřednostňuje elektřinu a ta z baterie mizí, ale přece jen pomaleji než třeba u plug-in hybridů koncernu Stellantis.

auto, interiér, MG EHS

Ovšem při rychlé jízdě pohonná jednotka stále udržuje určitý stav nabití baterie nebo dokonce energii intenzivně rekuperuje. Spotřebu tak tlačí dolů trvale a průměrná spotřeba i bez nabíjení je tak nižší než u většiny konkurentů. Konkrétně my jsme skoro tisícikilometrovou týdenní nálož kilometrů ujeli se spotřebou sedm litrů, aniž bychom jedinkrát nabíjeli. Je ale třeba počítat s častějším zastavováním u pumpy, protože palivová nádrž má objem jen 37 litrů. Lepší je mít baterii nabitou, ale z běžné zásuvky si na to vyhraďte čas cca 7 hodin. Pak půjde spotřeba benzínu citelně dolů.

Spalovací MG HS bude!

MG EHS překvapí poměrem cena / velikost /výbava, kdy jde o aktuálně nejlepší nabídku na trhu. Prodává se totiž od 887 940 Kč a za to takhle velké, výkonné a plug-in hybridní SUV neseženete. Třeba zmíněná Toyota RAV4 plug-in hybrid se prodává od 1 450 000 Kč. U MG dostane už v základu kromě zmíněných digitálních obrazovek také přední a zadní parkovací senzory a zadní parkovací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, navigaci, adaptivní tempomat, 18palcová kola nebo paket MG Pilot, který zastřešuje hned několik důležitých asistenčních systémů najednou a který dokáže do rychlosti 19,2 km/h auto sám zastavit.

Na jiných trzích, například ve Španělsku nebo v Itálii, se prodává i čistě spalovací verze HS. Kdyby mělo MG v tomto modelu na českém trhu v nabídce ryze benzínový motor, tak si troufnu říct, že by šlo o prodejní trhák a importér by nestíhal nová auta objednávat. Tiché a komfortně naladěné SUV této velikosti patří mezi nejžádanější, a MG by mělo rozhodně co nabídnout, protože už samotná cena by do autosalonů přivedla mraky lidí. A dobrá zpráva je, že se dočkají. Spalovací MG HS se začne v České republice prodávat už na přelomu roku. A tušíme, že cena bude velmi atraktivní.

Martin Šidlák

Technické údaje: MG EHS 1.5 TGI PHEV

Délka/šířka/výška: 4574/1876/1685 mm
Rozvor: 2722 mm
Zavazadlový prostor: 448 l
Max. systémový výkon:  190 kW
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 6,9 s
Průměrná spotřeba dle výrobce: 1,8 l / 100 km
Spotřeba v testu: 7,0 l/100 km
Elektrický dojezd: 52 km
Cena od: 733 835 Kč (bez DPH)