Rozlučka s 10válcem: Audi R8 Coupé V10 GT RWD si koupí jen 333 lidí

auto, stříbrné , Audi R8

Dvanáct let po premiéře prvního modelu Audi R8 GT se v tomto sportovním modelu značka loučí s desetiválcem. Limitovanou edici Audi R8 Coupé V10 GT RWD si po celém světě bude moct koupit jen 333 zákazníků.

V porovnání s modelem R8 V10 performance RWD s výkonem 570 k (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,9 – 12,5), který se stal výchozím základem pro druhou edici R8 GT, zvýšila společnost Audi Sport GmbH výkonové parametry speciální verze na úroveň modelu quattro. Konkrétně to znamená 620 k z 10 válců o zdvihovém objemu 5,2 litru a 565 N.m dostupných od 6400 do 7000 min-1 (max. 8700 min-1). Nové Audi R8 GT Coupé V10 díky tomu dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy. Hranici 200 km/h pokoří za pouhých 10,1 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 320 km/h.

Dalším zásadním rozdílem je nová 7stupňová dvouspojková převodovka s ještě kratšími dobami řazení. Nová převodovka umožňuje díky pozměněným převodům ještě pozoruhodnější zrychlení na všechny převodové stupně. R8 GT* má kromě toho exkluzivní designový prvek v podobě černě lakovaného sacího potrubí.

Nový jízdní režim „Torque Rear“

Společnost Audi Sport GmbH nabízí poprvé režim „Torque Rear“. Prokluz kol zadní nápravy má pod kontrolou protiprokluzový systém ASR, který je součástí elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. Řídicí jednotka ASR pracuje se sedmi charakteristikami, které nabízejí řidiči odlišné úrovně podpory. První úroveň umožňuje malý prokluz, zatímco v sedmé úrovni je povolen velký prokluz kol.

Řidič si může nastavit požadovanou úroveň přenosu točivého momentu na zadní kola otočným ovladačem na volantu. Tato funkce umožňuje také přizpůsobovat nastavení vozidla vývoji řidičských dovedností i změnám stavu vozovky. Řídicí jednotka motoru reguluje přenos hnací síly na zadní nápravu v závislosti na nastavení. Zohledňuje přitom informace od senzorů sledujících otáčení kol, úhel otočení volantu, polohu pedálu plynu a zařazený převodový stupeň.

Méně je více

Různá opatření přinesla v porovnání s modelem R8 Coupé V10 performance RWD snížení pohotovostní hmotnosti (bez řidiče) o 20 kilogramů na 1570 kilogramů. Klíčovou roli pro snížení hmotnosti sehrála exkluzivní 20“ kola s 10 paprsky. Ta lze kombinovat s vysoce výkonnými pneumatikami Michelin Sport Cup 2 koncipovanými pro jízdu na silnicích i závodních okruzích. Tato lehká kovaná kola mají svůj původ ve vozech Audi pro motoristický sport. Extrémně výkonná brzdová soustava s keramickými kotouči, která se pro R8 GT dodává sériově, přinesla další úsporu hmotnosti.

Vůz je navíc vybaven skořepinovými sedadly R8 a supersportovním podvozkem, jehož příčný zkrutný stabilizátor vpředu je vyroben z uhlíkového kompozitu. Příčný zkrutný stabilizátor společně se dvěma táhly, vyrobenými z červeně eloxovaného hliníku, který je odolný vůči korozi, snižuje hmotnost a zvyšuje jízdní dynamiku v zatáčkách. Ještě sportovnější nastavitelný podvozek je pro model R8 GT k dispozici na přání. Řidič si v tomto případě může nastavit u svého vozu R8 GT světlou výšku a tuhost tlumičů ve fázích stlačování a roztahování. Zákazníci obdrží při převzetí vozu R8 GT návod pro nastavení a příslušné nářadí.

Vzhled, který odpovídá postavení

Nové Audi R8 V10 GT RWD se odlišuje od svých sourozenců exkluzivními vnějšími doplňky. Prvním odlišujícím prvkem je černý nápis „R8 GT“ na zádi. Černé jsou také všechny další emblémy. Leskle černý paket Carbon Aerokit byl vyvinut v aerodynamickém tunelu. Součástí je přední spoiler společně s drobnými aerodynamickými prvky na přídi, kryty bočních prahů, aerodynamickými prvky na bočních stěnách zadního nárazníku, difuzorem a zadním spoilerem. T

Společnost Audi Sport GmbH odkazuje na první R8 GT z roku 2010 také v interiéru. Tomu vládne kombinace černé a červené barvy, a to včetně červených bezpečnostních pásů, které byly nabízeny pouze pro R8 GT před 12 lety. Podlahové rohože a skořepinová sedadla R8 zdobí název speciální edice v černé a červené barvě. Zákazníci navíc naleznou pořadové číslo svého vozu R8 GT vložené do ozdobného prvku z uhlíkového kompozitu uprostřed hlavice páky voliče.

Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD bude k dispozici u prodejců od roku 2023. Jeho cena začíná od 5 666 900 korun českých.

Zdroj: Audi