Nová Toyota C-HR: Pouze hybridy, pohon 4×4 nechybí

Toyota C-HR

Toyota představila svoje kompaktní SUV v nové generaci. Nová Toyota C-HR Dostane výhradně hybridní pohony a nejnovější elektronické asistenty.

Nová Toyota C-HR se designově drží stylistického ztvárnění koncepčního modelu C-HR Prologue Concept. Ten značka představila koncem roku 2022. Tvarem karoserie navazuje na předchozí generaci a značka ho nazývá „super-kupé“. Tvarování přídě reprezentuje novou tvář vozů od Toyoty, použitou na elektrickém modelu Toyota bZ4X a Prius.

Nový vzhled dále charakterizují zapuštěné kliky dveří, krátké převisy a velká kola – o průměru až 20″. K dispozici bude nové provedení dvoubarevného lakování, kdy se kontrastní černý lak střechy protáhne dolů až k zadnímu nárazníku a tříčtvrtečnímu panelu na zádi.

Když se řidič blíží ke svému vozidlu, automaticky se aktivuje uvítací scénář se zapnutím vnějšího osvětlení – včetně nového světelného podpisu Toyota C-HR na výklopné zádi. Dále se automaticky použijí osobní přednastavení řidiče (podle výbavy) pro polohu sedadla, digitální přístrojový štít, head-up displej a obrazovku multimédií.

Digitální klíč umožní nastartovat telefonem

Toyota C-HR používá nový plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3″ (v závislosti na výbavové linii). Ke snadné čitelnosti přispívá ostrá grafika a přehledné rozdělení informací do různých zón. Zobrazení na displeji je možné upravovat podle upřednostňovaného obsahu nebo druhu aktuální trasy, například s prioritou informací o aktivní funkci ADAS po najetí na dálnici. Pro Toyotu C-HR bude k dispozici systém digitálního klíče, kdy k otevření a spuštění vozidla bude uživateli stačit, aby měl u sebe svůj telefon.

Zcela nová Toyota C-HR bude uvedena na trh se čtyřmi různými elektrifikovanými pohony. Nabídka pohonů zahrnuje hybridní elektrická ústrojí 1,8 a 2,0 litru (HEV), jakož i plug-in hybridní elektrický model 2,0 litru (PHEV), nesoucí označení Hybrid 140, Hybrid 200, resp. Plug-in Hybrid 220. Provedení Hybrid 200 bude navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i).

Nová funkce potlačení akcelerace

Standardem všech provedení zcela nové Toyoty C-HR je nejnovější portfolio systémů aktivní bezpečnosti a funkcí na podporu řízení Toyota Safety Sense. Díky ještě většímu rozsahu a širší nabídce funkcí tak vůz chrání před dalšími riziky nejčastějších dopravních nehod a ještě účinněji potlačuje únavu řidiče za volantem. K pohodlí přispívá i to, že veškeré budoucí verze systému bude možné zprostředkovat formou dálkových on-line aktualizací, tedy bez nutnosti návštěvy servisu.

Ke klíčovým novinkám patří nová funkce potlačování akcelerace, která omezuje riziko sešlápnutí akceleračního pedálu, pokud by vpředu ve směru jízdy stálo jiné vozidlo. Novinkou je i proaktivní asistent řidiče (PDA), jenž za nízkých rychlostí zajišťuje hladké zpomalování v situacích, kdy řidič uvolní plynový pedál při dojíždění pomalejšího vozidla nebo v nájezdu do zatáčky. Dále je zde asistent řízení, který rozpozná zatáčku ve směru jízdy a upravuje odpor řízení tak, aby řidič intuitivně natáčel volant ve správném úhlu k hladkému a stabilnímu projetí zatáčky.

Zdroj: Toyota