Test Toyota Corolla Touring Sport Hybrid: Problém pro Octavii?

Toyota Corolla TS, kombi, hybrid, auto, bílé

Test Toyota Corolla Touring Sport hybrid. Toyota Corolla se změnila k nepoznání, ale na pohled to není skoro poznat. Zdá se vám to jako nesmysl? Není.

Facelift už 12. generace se totiž týká hlavně hybridního systému. Záměrem výrobce bylo zlepšit dynamiku a radost z jízdy, ale zachovat nízkou spotřebu paliva. Abyste facelift ocenili, musíte si tak sednout za volant.

Toyota má na českém trhu dlouhodobě dva prodejní bestsellery – RAV4 a Corollu. Ta je nejdůležitějším modelem značky vůbec. Od roku 1966 se prodalo už více než 50 milionů kusů. V minulé generaci Toyota zariskovala a změnila jméno modelu na Auris, ale s aktuální 12. generací se v roce 2019 zase pokorně vrátila k původnímu jménu. K tradičnímu sedanu, hatchbacku a kombi si jméno Corolla vzalo i nové SUV pojmenované Corolla Cross. Základní Corolla letos prošla faceliftem v polovině životního cyklu.

Test Toyota Corolla facelift: Design zůstal

Nejvýznamnější změny se týkají pohonu a elektroniky. Designově totiž nebylo moc co měnit. Tvary auto jsou dynamické a přitom nijak překombinované, jak bývalo v minulosti u asijských vozů zvykem. Hlavně zboku vyniknou atletické proporce s postupně se zužující linií oken. Pozorné oko by na faceliftu odhalilo jen mírně odlišný design masky chladiče, rámečků mlhových světel a vzhledu litých kol. Nové jsou i některé barvy. S délkou 4650 mm se Corolla v námi testovaném provedení kombi příliš neliší od konkurence. Auto je dostatečně široké (1790 mm), ale poměrně nízké (1435 mm), což poznáte během nastupování a vystupování. Pro někoho to bude znamenat nádech sportovnosti, pro jiného obtížnější vysedání z vozu.

Podobně decentní změny proběhly po faceliftu i v interiéru. Mírně se změnilo čalounění a design některých povrchů. Před volantem je od výbavy Comfort digitální přístrojový štít, jehož vzhled se dá měnit tlačítky na volantu. Nový je i centrální dotykový displej o velikosti 10,5 palce se speciální úpravou povrchu, která zabraňuje odleskům. Pod centrální obrazovkou zůstal naštěstí klasický panel klimatizace. Obrazovka sama ale přišla o tlačítka pro volbu základních funkcí, ovšem na dotek reaguje rychle a její uspořádání je logické, tak se na to dá zvyknout.

Co mi jen tak úplně nefungovalo, bylo spojení přes Bluetooth – jen během prvních 26 kilometrů se mi telefon odpojil a zase připojil celkem 7x. Trochu škoda je, že zmizel i klasický kulatý ovladač hlasitosti rádia, ale nahradila ho aspoň tlačítka. Digitální generace naopak uvítá bezdrátové připojení Android Auto a Apple CarPlay. Pomocí chytrého telefonu a aplikace si můžete také na dálku odemykat a zamykat vozidlo, aktivovat klimatizaci či výstražná světla.

Sportovní sedadla a velký kufr

V námi testované výbavě GR Sport dostanete skvěle vypadající sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, která dobře drží tělo v zatáčkách. Mají ale celkem krátký sedák a skoro výhradně jen manuální nastavování. Elektricky se koriguje jen bederní opěrka. Druhá řada sedadel je průměrně prostorná, cestující zde mají k dispozici samostatné výdechy klimatizace a loketní opěrku. Chybí tu naopak USB vstup pro dobíjení telefonů.

Kombíku nechybí praktičnost. Základních 581-596 litrů zavazadlového prostoru podle motorizace je nadprůměr třídy, navíc v praktickém balení reprezentovaném nízkou nákladovou hranou, možností sklápění opěradel zadních sedadel páčkami z kufru nebo praktickými háčky na tašky.

Výhradně hybridy

Z nabídky pro hatchback a kombi zmizel jediný motor bez elektrické asistence, k dispozici jsou pouze hybridy. Jediný ryze benzínový motor 1.5 je v nabídce pro sedan. Stejně jako před faceliftem si mohou zájemci o hybridní pohon vybrat mezi systémem využívajícím slabší motor 1.8 nebo výkonnějším 2.0. U obou byly provedeny výrazné změny spalovacího motoru i elektromotoru ve smyslu zvýšení výkonu a zlepšení jízdních schopností při stejné nebo nižší spotřebě. Změnila se třeba i převodovka nebo baterie hybridu, která je výkonnější, ale zároveň menší a lehčí.

My jsme otestovali verzi s dvoulitrem. U něj vzrostl celkový výkon soustavy na 144 kW neboli 196 koní, což je o 9 kW víc než dřív. Znamená to mimo jiné zlepšení akcelerace na 100 km/h o půl sekundy na výsledných 7,7 sekundy. Sportovní auto to sice stále není, ale pod plynovým pedálem cítíte větší sílu a auto reaguje po jeho sešlápnutí ochotně a rychle. Zároveň se ale snížila i hlučnost v kabině. Toho bylo dosaženo jednak lepším odhlučněním, ale zároveň také tím, že výkonnější baterie umožnila motoru během akcelerace používat nižší otáčky pro stejný nebo dokonce lepší výkon.

To všechno jsou výhody, které oceníte hlavně při startu a krátce po něm. I přes celkové snížení hlučnosti ale ve vyšších rychlostech zůstal pro hybrid typický trochu monotónní hučivý zvuk. Co ovšem také zůstalo, je velmi sympatická spotřeba, oficiálně na úrovni 4,4 – 4,7 l/100 km. Realita se samozřejmě bude lišit podle toho, kolik toho najezdíte po dálnici, kde elektromotor už tolik nepomáhá. Celkově ale dojedete daleko, a na závadu nebude poměrně malá 43litrová nádrž.

Jízdní vlastnosti zůstaly

Jednou z věcí, která se nezměnila, jsou jízdní vlastnosti. Toyota Corolla jezdila slušně už před faceliftem a vyrovnané jízdní vlastnosti jí zůstaly. Řízení je lehké, ale stále máte dostatečnou kontrolu nad děním pod předními koly. Odpružení je také takovou zlatou střední cestou, aby se vůz v zatáčkách moc nenakláněl a zároveň byl komfortní. Námi testovaná verze GR Sport navíc přidává adaptivní zavěšení AVS, která mění nastavení tlumičů vpředu i vzadu během zlomku sekundy podle aktuální situace. Nejel jsem s Corollou bez tohoto systému, takže nemůžu srovnávat, ale jízda s takto vybaveným autem je velmi dobrá. Ve sportovním režimu auto dokáže v zatáčkách ztuhnout, v komfortním režimu zvládá s přehledem všechny druhy nerovností.

Toyota Corolla po faceliftu je jednoznačně povedený kombík, jehož hlavní zbraní je vyladěný hybridní pohon, který je snad jen trochu hlučnější ve vyšších rychlostech. Autu nechybí praktičnost a vylepšené jízdní vlastnosti. S cenovkou začínající na částce 717 900 Kč za verzi s motorem 1.8 a 832 900 Kč za dvoulitr se může směle utkat i s tradiční Octavií Combi.

Martin Šidlák, foto: Zdena Fryková, @SportsPhotosCZ

Technické údaje: Toyota Corolla Touring Sport 2.0 Hybrid

Cena:    688 347 Kč (bez DPH)
Maximální výkon: 144 kW
Max. točivý moment: 190 Nm / 4400 – 5200 ot.
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Kombinovaná spotřeba: 4,4-4,7 l/100 km
Emise CO2: 100-106 g/km
Délka/šířka/výška: 4650 / 1790 / 1435 mm
Rozvor: 2700  mm
Zavazadlový prostor: 581 l
Provozní hmotnost: 1440 kg