Audi čeká letos smršť novinek, startuje s modernizací Audi Q8 a A6/A7

Audi Q8

Na dvě desítky novinek chystá pro letošní a následující rok značka Audi. Půjde o modernizace i úplně nové modely. S prvními novinkami, kterými jsou Audi Q8 a Audi A6/A7, jsme se už mohli poprvé naživo seznámit.

Největší zatím oznámenou novinkou je v prvním čtvrtletí na trh uváděný elektromobil Audi Q6 e-tron, technický sourozenec nedávno odhlaleného Porsche Macan. Půjde o první model Audi na nové platformě PPE s 800voltovou architekturou. Na ní se plánuje až 20 dalších nových modelů. Audi ale zatím konkrétní vozy tají, ale něco odhalí už ve třetím letošním čtvrtletí. Podobně tajné jsou zatím i facelifty či nové generace některých stávajících modelů, konkrétně třeba facelift Q7 či nová generace Audi A4. Vzhledem k plánovanému přejmenování modelových řad, kdy sudá čísla budou vyhrazena elektromobilům, se Audi A4 nejspíš přejmenuje na Audi A5. V půlce roku by také měly vstoupit do prodeje některé limitované modely Audi Sport.

Audi Q8

Audi Q8: Dva diesely, benzín a vrcholný osmiválec

Do prodeje už ale vstoupila modernizace řady Q8/SQ8. Charakterizuje ji přepracovaný vnější design s novým předním a zadním nárazníkem. Audi poprvé zařazuje do výbavy modelu Q8 světlomety HD Matrix LED s laserovými dálkovými světly. Nová jsou i některá kola, barvy, interiérové dekorace a sedadla
s kontrastním prošíváním. Ceny nového modelu Audi Q8 začínají od 2 039 900 Kč včetně DPH.

Základ nabídky tvoří verze 45 TDI quattro s třílitrovým vznětovým motorem, který nabízí nejvyšší výkon 231 k a maximální točivý moment 500 N.m. Výkonnější varianta nese označení 50 TDI quattro a její
výkonové parametry jsou 286 k a 600 N.m. Benzínová verze 55 TFSI skrývá zážehový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry a přímým vstřikováním paliva, který poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k). Model SQ8 TFSI pak sází po modernizaci na čtyřlitr s nejvyšším výkonem 507 koní a maximálním točivým momentem 770 N.m. Pohon všech kol quattro, sportovní diferenciál a adaptivní pneumatický podvozek jsou zárukou řidičského zážitku i přes velikost a váhu auta.

Audi A6/A7: Nové barvy i výbava

Modelová řada Audi A6/A7 se dočkala take drobné designové úpravy. Novým prvkem přídě je maska chladiče Singleframe s voštinovou strukturou, která je u základních variant obou modelů matně
černá a doplněná chromovaným rámečkem, ve vyšších výbavách je lesklá. Vzadu zmizely dříve kritizované falešné koncovky výfuku. Nové jsou i čtyři odstíny lakování, rozšířená je nabídka litých kol.

V detailech je rozšířená sériová výbava, její součástí je například Audi virtual cockpit s digitálním panelem sdružených přístrojů. kde se nově zobrazují siluety aut jedoucích v okolních pruzích. Volbu elektronických asistentů pak půjde nastavit jako rychlou volbu přes programovatelné zástupce.

Martin Šidlák, foto: Jan Stárek