MG pokračuje v modelové ofenzivě: Malý hatchback MG3 se do Česka dostane v květnu
 
                        Další z řady novinek letošního roku u značky MG je malý hatchback segmentu B MG3, jehož první kusy se do Česka dostanou na přelomu května a června letošního roku. Dostane nový hybridní pohon.
MG letos chystá celkem 8 nových modelů, jednaím z prvních je MG3 s novým pohonem Hybrid Plus. V porovnání s ostatními hybridy ze segmentu malých vozů použilo MG větší baterii pohonu a výkonnější elektromotor.
MG3 používá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie 45 kW na podporu různých provozních režimů pohonu. MG3 Hybrid Plus se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 100 g/km. K tomu napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, podporující poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd – a výrazně snižující spotřebu paliva. Zároveň nabízí zrychlení z 0-100 km/h za rovných 8 sekund. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na rychlostních komunikacích – pouhých 5,0 sekund.
Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou. V porovnání s variátorovými převodovkami (CVT), které u hybridních vozů obvykle vídáme, má převodovka MG několik klíčových výhod. V první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu. Odezvu si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport.
MG3: Tři výbavové stupně
MG3 nabídne evropským zákazníkům tři výbavové stupně. Všechny nabízené varianty budou směle konkurovat jiným modelům segmentu B ve smyslu standardně nabízených technologií i prvků výbavy.
Z nejnápadnějších prvků jmenujme kokpit s dvojicí LED displejů. V kapličce před řidičem je 7″ digitální přístrojový štít a dále je k dispozici 10,25″ centrální LED obrazovka infotainmentu. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou plovoucích obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení.
Standardem je navigační systém, stejně jako podpora připojení chytrých telefonů prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto. MG iSMART nabízí zájemcům o MG3 funkce konektivity a další prvky obvykle spojované s luxusními modely.
Z dalších prvků výbavy jmenujme například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a připojením přes Bluetooth, čtyři porty USB a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.
Technické údaje
| MG3 Hybrid Plus | |
| Pohon | Klasický hybrid | 
| Spalovací motor | Benz. čtyřválec 1,5l s Atkinsonovým cyklem | 
| Max. výkon (kW) | 75 | 
| Max. točivý moment motoru (Nm) | 128 | 
| Max. výkon elektromotoru (kW) | 100 | 
| Max. točivý moment elektromotoru (Nm) | 250 | 
| Max. systémový výkon (kW) | 143 | 
| Převodovka | Třístupňová automatická | 
| Kapacita baterie | 1,83 kWh – 350 V | 
| Poháněná kola | Přední | 
| Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 | 
| Zrychlení 0–100 km/h | 8,0 s | 
| Pružné zrychlení 80–120 km/h | 5,0 s | 
| Emise CO2 (g/km) | 100 | 
| Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,4 | 
| Výška (mm) | 1 502 | 
| Délka (mm) | 4 113 | 
| Šířka (mm) | 1 797 | 
| Rozvor (mm) | 2 570 | 
| Celková hmotnost vozu (kg) | 1 285 | 
| Objem zavazadelníku (litry) | 293 | 
Martin Šidlák, zdroj: MG







 
                                