Hyundai i30 má facelift, ale k radikální změně nebyl důvod

Hyundai i30, facelift

Hyundai odhalil facelift třetí genereace modelové řady i30. Změny jsou spíše kosmetické, nabídka motorů se nemění.

Facelift Hyundai i30 má vpředu novou mřížku masky chladiče spolu s ozdobným prvkem pod prostorem pro registrační značku a kryty mlhovek. Karosářské varianty hatchback a kombi mají hranatější tvarování chromovaného ozdobného prvku na zadním nárazníku. Hlavní přední světlomety s LED technologií a zadní kombinované LED svítilny, dodávané doposud na přání, jsou nyní součástí standardní výbavy. Z 12 nabízených barev karoserie je sedm nových.

Modernizace se dotkla také vnitřního designu. Různé ochranné prvky pokrývá speciální lak, který je příjemnější a hladší na dotek. Panel středové konzole nově zdobí provedení z klavírového laku. Černý interiér lze kombinovat se třemi variantami čalounění sedadel z látky, kůže a kombinace semišové tkaniny a kůže. Nabídka byla rozšířena také o tři nové designové styly použité na čalounění sedadel.

Mezi nové prvky výbavy patří standardně dodávaný plně digitální přístrojový panel s 4,2“ barevný displejem, tři nabíjecí vstupy USB-C vpředu a vzadu, aktualizace mapových podkladů bezdrátovým přenosem OTA (Over-the-Air) a na přání dodávaný škálovatelný digitální panel sdružených přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce.

Nový Hyundai i30 má nyní ve své standardní výbavě ještě více bezpečnostních prvků Hyundai Smart Sense. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pomáhá detekovat překážky před vozem a předcházet případným kolizím. Aktivní asistent pro vedení vozu uprostřed jízdního pruhu LFA (Lane Following Assist) zvyšuje bezpečnost jízdy na dálnici udržováním vozidla v jeho jízdním pruhu a inteligentní omezovač rychlosti ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) upozorňuje řidiče na překročení omezení rychlosti jízdy zvukovými a vizuálními signály. Upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) informuje řidiče zprávou na displeji přístrojového panelu, že byly otevřeny zadní dveře – aby při odjezdu nezapomněl na člena posádky ze zadních sedadel.

Nezměnila se nabídka motorů. Základem bude zážehový motor o objemu 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) spojený výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 96 koní. Nabídku doplňuje přeplňovaný zážehový motor 1,0 T-GDI výkonem 100 koní, který je k dispozici jak se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.Vrcholem nabídky je motor 1,5 T-GDI vyladěný na 140 koní, který standardně spolupracuje s 48V mild-hybridním systémem.

Zdroj: Hyundai