Renault Symbioz: Nová konkurence v nižší střední třídě. S hybridem a 624 litry v kufru.

Renault Symbioz

Modelová ofenziva Renaultu pokračuje, a na trhu se brzy objeví zcela nový hybridní model Symbioz. SUV nižší střední třídy slibuje kromě úsporného provozu hlavně velký zavazadlový prostor o objemu až 624 l.

V roce 1965 byl Renault 16 navržen jako vůz pro život, což byl klíčový prvek zamýšleného odlišení od konkurence. Nabízel nový typ siluety hatchbacku pro přístup do zavazadlového prostoru a modulární lavici, kterou bylo možné změnit například na pozici pro odjezd na dovolenou. Nabízel na svou dobu nebývalou variabilitu.

Od té doby Renault pokračuje v inovacích rodinných vozů, které drží krok s dobou. Tak tomu bylo v 80. letech s modelem Espace, který byl díky svému jednoprostorovému tvaru karoserie a variabilitě, v té době zcela nevídané, skutečnou revolucí. V 90. letech na něj Renault navázal modelem Scénic, prvním kompaktním MPV navrženým směrem zevnitř ven. Interiér byl navržen tak, aby zajišťoval stejnou pohodu všem cestujícím.

Renault Symbioz: Mezi Capturem a Arkanou

Symbioz posiluje pozici značky Renault v segmentu C a zaujímá pozici mezi modely Captur a Austral. S délkou 4,41 m tento nový model doplňuje „hybridní“ řadu E-Tech, do které již patří Arkana (4,57 m) a Austral (4,51 m), a také „elektrickou“ řadu E-Tech s modely Megane a Scenic E-Tech electric.

Symbioz je vybaven nejlepšími technologiemi značky Renault. Nechybí multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google a panoramatická střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností. Ve verzi Iconic je vybaven 29 jízdními asistenty nejnovější generace pro maximální bezpečnost a komfort jízdy.

Objem zavazadlového prostoru až 624 litrů, který je při dané délce vozidla nevídaný a který je navíc modulární díky posuvné zadní lavici a rovné podlaze při jejím sklopení, řadí Symbioz na špičku ve své třídě. Při úplném sklopení zadních sedadel (2/3-1/3) pak až na 1 582 litrů.

Symbioz je nový rodinný vůz, který je šetrný k životnímu prostředí a zároveň úsporný v provozu. Váží necelých 1 500 kg a je vybaven hybridním pohonným ústrojím E-Tech full hybrid 145, jehož spotřeba paliva a emise jsou na nejlepší úrovni na trhu.

Zdroj: Renault