5na5 Zaměřeno na elektromobilitu: Čtenáři testují MG4

MG4

Kruhový test pětice rozdílných testerů s pěti různými modely už organizoval magazín Flotila opakovaně. Nyní máme za sebou další díl, který zahrne modely Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQE, Škoda Enyaq, MG4 a Volkswagen ID.7.

Všechny modely postupně otestuje Petr Duspiva, obchodní zástupce O2; ekonom Vít Mišáček; prezident Elektrotechnického svazu českého a člen představenstva Hospodářské komory České republiky Radek Roušar, Nikol Richterová ze společnosti Robert Bosch a herec Martin Písařík. Tento týden vás seznámíme s dojmy našich testovacích jezdců z modelu MG4.

Petr Duspiva, obchodní zástupce O2:

Když jsem auto viděl poprvé, hned na první pohled bylo jasné, že MG4 Xpower je sportovnější verzí klasického MG4. Ostré linie, agresivní design a celkově dravější charakter na mě udělaly dojem. Zpracování exteriéru je precizní, všechno skvěle lícuje a ta zelená barva? Nádhera! K tomu ty výrazné oranžové brzdiče, které okamžitě upoutají pozornost. Zadní část vozu je taky zajímavě řešená a rozhodně nepůsobí obyčejně.

Interiér je minimalistický a jednoduchý. Pokud nemáte rádi moc tlačítek, hejblátek a čudlíků, tak tohle bude přesně pro tebe. Sportovní volant se skvěle drží, ale jeho ovládací prvky mi daly trochu zabrat. Funkce tlačítek se mění podle toho, co máš zobrazené na displeji přímo před sebou. Když jsem si potřeboval něco nastavit za jízdy, nebylo to zrovna nejpohodlnější – ta malá písmenka nejsou zrovna ideální.

Co mi taky moc nesedlo, byl středový tunel. Přihrádka na telefon je sice fajn, ale kvůli jejímu sklonu může při ostřejší jízdě telefon prostě odletět na zadní sedačky. USB porty jsou utopené dost nízko u držáků na nápoje, což taky není zrovna praktické. Ale sedačky? Ty musím pochválit! Skvěle drží tělo, mají perfektní boční vedení a jsou pohodlné i na delší cesty. Navíc je z auta skvělý výhled a máš super přehled o dění kolem sebe.

Řízení je pohodlné a auto se ovládá fakt skvěle. Nepoužíval jsem sice jednopedálový režim, ale klasiku – brzda a plyn. Mám prostě radši, když si auto ovládám sám.

A co výkon? No, je vidět, že jde o XPower model. 435 koní a 600 Nm točivého momentu je na tak malé auto fakt slusný nářez! Jízda je svižná a užiješ si spoustu srandy. Dojezd 380 km v ideálních podmínkách je ok, ale tohle auto stejně není dělané na dlouhé rodinné výlety. Tohle je spíš o zábavě, dynamice a o tom být trochu jiný než ostatní.

Pokud chceš být vidět, užít si pořádný výkon elektromobilu a máš rád sportovní design, tak tohle auto je přesně pro tebe. Myslím, že u mladé generace může bodovat právě tím, že jde o čistě elektrický vůz, který ale není nudný.

Našel jsem pár drobných nedostatků, ale to jsou spíš osobní preference, které někoho jiného nemusejí vůbec trápit. A upřímně? Kdybych měl milion navíc, už ho mám v garáži.