Fiat Grande Panda oficiálně v Česku. Startuje na 459 900 Kč, ale nejlevnější verze teprve přijde

Fiat Grande Panda

Fiat Grande Pande byl oficiálně představen v České republice. Další z vozů skupiny Stellantis na stejné platformě a se stejnou technikou jako Citroën C3 Aircross a Opel Frontera si dal nejvíc práce s designem, slibuje hned tři motorizace a na podzim nejlevnější verzi se zajímavou cenou.

Fiat Grande Panda je nástupcem pro Fiat stěžejní modelové řady Panda, která je na trhu už od roku 1980 a v pouhých třech generacích se za tu dobu prodalo více než 8 milionů vozů. Stávající Panda bude pokračovat dál údajně až do roku 2029, verze Granda Panda ji přerostla a pod kapotou může mít klasický benzínový motor, mild-hybrid nebo elektromotor.

Fiat Grande Panda: Práce s designem

Z úvodu zmíněné technicky spřízněné trojice tvořené dále Citroënem C3 Aircross a Opelem Frontera si Fiat Panda Grandland asi nejvíc pohrála s designem. Na délce 3,99 m, výšce 1,57 m a šířce 1,76 m (bez zrcátek) vzniklo hravé italské auto. Designově stojí za pozornost hlavně dva detaily. 3D nápisy s nízkým reliéfem „PANDA“ na dveřích a „FIAT“ na zádi. Druhou věcí jsou světla. LED světlomety evokují videohry z 80. let a výrazné jsou vystupující zadní světlomety. Nový model bude k dispozici v sedmi barevných provedeních – žluté Limone, bronzové Luna, azurové Acqua, modré Lago, červené Passione, černé Cinema a bílé Gelato.

Kompaktní zvenku, prostorná uvnitř

Fiat Grande Panda sice měří jen 4 metry, ale slibuje nejlepší prostornost v oblasti ramen v celém segmentu a nadprůměrně velký zavazadlový prostor, který je 361 litrů v elektrické verzi a 412 litrů ve spalovací.

Hravé je auto i uvnitř. Oblast infotainmentu, středový tunel, palubní deska, výdechy ventilace a prošívání sedadel jsou oživeny žlutými akcenty. Hlavním motivem interiéru je speciální odstín Blu Tasmania. Na palubní desce najdeme 10“ digitální sdružený přístroj a 10,25“ displej infotainmentu, který je standardem elektrické verze, spalovací může být v základu i bez středového displeje, který nahrazuje držák chytrých telefonů.

Prodej startuje s elektrickou verzí s baterií o kapacitě 44 kWh a elektromotorem s výkonem 83 kW (113 k), které v kombinovaném cyklu WLTP nabízejí dojezd 320 km. Později se chystá ještě verze s větší baterií o kapacitě 54 kWh a dojezdem až 400 km.

Chytrým a vtipným detailem je integrovaný spirálový AC kabelem umístěný v přední části vozu, který umožňuje nabíjení výkonem až 7 kW. Pro příplatkovou palubní nabíječku o výkonu 11 kW a DC nabíjení slouží zadní parkovací port umístěný klasicky na boku vozu. Maximální DC dobíjecí výkon je 100 kW. Cena začíná na 589 900 Kč vč. DPH.

Velmi rychle bude následovat hybridní verze s přeplňovaným tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 100 k, 48voltovou Li-ion baterií a šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (eDCT), která zahrnuje elektromotor s výkonem 21 kW, měnič a centrální jednotku převodovky. Cena začíná na 459 900 Kč vč. DPH.

Pro obě motorizace platí prodloužená tovární záruka 7 let nebo 100 tisíc kilometrů na auto, v případě elektromobilu pak ještě 8 let nebo 160 tisíc kilometrů na baterii.

Jakkoli stejně jako u Citroënu C3 Aircross a Opelu Frontera mám i tady pochybnost, jestli tato trochu narychlo spíchnutá série aut, které mají být hlavně levnou alternativou nový čínským vozům, bude evropským zákazníkům stačit, tak podle mého názoru největší šanci na úspěch má právě Fiat. Ten má zákazníky zvyklé na malá jednoduchá auta do města, kde moc neřeší jízdní vlastnosti, ale důležitý je velký vnitřní prostor a cena. Ta u Fiatu Grande Panda na podzim ještě klesne, když přijde ryze spalovací verze bez mild-hybridu, s benzínovým motorem o výkonu 100 koní. Cena ještě nebyla oznámena, ale pravděpodobné je, že se ji importér bude snažit vyjednat pod hranicí 400 tisíc korun.

Martin Šidlák