Nový Peugeot 308 a 308 SW oficiálně: Dieselu se zatím nevzdává

Modely Peugeot 308 a 308 SW prošly modernizací a automobilka ukázala jejich finální podobu. Jako hlavní novinku uvádí osvětlené logo, nic se ale nemění v nabízených typech pohonů. Budou čtyři.
Osvětlené logo Peugeot je v této podobě je logo v rámci značky použito vůbec poprvé. Stává se středobodem přepracované přídě. Radar sloužící asistenčním systémům zůstává ukrytý za logem. Nad symbolem značky je umístěna soustava světelných pruhů, která elegantně zvýrazňuje masku a rozšiřuje osvětlení vozu směrem k novým světlometům.
Nová maska chladiče v barvě karoserie je v souladu s nejnovějšími modely značky integrována do přední části vozu. Prvky mřížky jsou širší uprostřed, aby optimalizovaly proudění vzduchu, a směrem ke stranám se stávají hustšími, čímž posilují vizuální identitu. Výbava GT je standardně dodávána s osvětlenou přídí, která ještě více zdůrazňuje její osobitý charakter.
Potkávací a dálková světla byla uspořádána do dvou horizontálních vrstev nad sebou (potkávací světla nahoře, dálková světla dole) a byla umístěna níže. Díky velmi kompaktním modulům jsou nenápadně integrována do nárazníku a při stání vozu se stávají téměř neviditelnými. Světlomety využívají novou technologii Peugeot FULL LED u výbav Style, Business a Allure, zatímco úrovně výbavy GT a GT Exclusive nabízejí technologii Peugeot Matrix LED.

Všechny nové modely Peugeot 308 a 308 SW jsou standardně vybaveny digitálním přístrojovým panelem s novou 3D grafikou (volitelně u verze GT a standardně u verze GT Exclusive). Tento panel přispívá k potěšení z jízdy svou elegancí a optimální čitelností. Pět kláves i-Toggles integrovaných do elegantního černého pásu pod centrální dotykovou obrazovkou umožňuje uživatelům vozu nastavit si zkratky k preferovaným funkcím: klimatizace, telefonní kontakt, rádiová stanice, navigace domů atd.
Nový Peugeot 308 SW nabízí vysokou každodenní praktičnost díky zadním sedadlům, která lze dělit na tři části (40/20/40) a sklápět. Dvouúrovňová podlaha pomáhá ideálně uspořádat zavazadlový prostor, jehož objem je od 598 po 1487 litrů. Praktické je i elektrické ovládání víka, které usnadňuje přístup do zavazadelníku, máte-li plné ruce.

Aby značka podpořila své zákazníky v přechodu na elektrickou mobilitu, nabízí u nových modelů E-308 a E-308 SW vysoce výkonný pohon s prodlouženým dojezdem. Jedná se o krok, který ještě více posiluje atraktivitu vozu, jenž byl už v roce 2024 v německém ADAC Ecotestu hodnocen jako nejefektivnější na trhu (hned za modelem E-208).
Elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k) a točivém momentu 270 Nm umožňuje vynikající akceleraci. Je spojen s baterií o kapacitě 58,4 kWh (55,4 kWh využitelných), pracující na napětí 400 voltů. Nové vozy nabízejí prodloužený dojezd 450 km.
Nový Peugeot 308 plug-in hybrid 195 kombinuje elektromotor o výkonu 92 kW (125 k) s přeplňovaným čtyřválcovým zážehovým motorem 1.6 o výkonu 150 k (110 kW), což dohromady dává kombinovaný výkon 195 k (143 kW). Sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka e-DCS7 zaručuje rychlé a plynulé řazení. Tento plug-in hybridní pohon druhé generace zahrnuje baterii o kapacitě 17,2 kWh, která poskytuje navíc 20 km dojezdu, čímž zajišťuje čistě elektrický dojezd 85 km.
Nové modely nabízejí také hybridní pohon o výkonu 145 k, spojený s šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou automatickou převodovkou e-DCS6. Díky baterii, která se automaticky dobíjí při jízdě, poskytuje tato technologie dodatečný točivý moment pro potřebnou akceleraci při zachování nízké spotřeby (4,7 až 5 l/100 km v závislosti na modelu). V městském provozu dokáže Peugeot 308 hybrid 145 jezdit až 50 % času v čistě elektrickém režimu.
S cílem nabídnout řešení přizpůsobené všem zákazníkům a způsobům používání bude nový model Peugeot 308 v prodeji také s 1,5 l čtyřválcovým motorem BlueHDi 130 k, který prokázal svou efektivitu. Ve spojení s automatickou převodovkou EAT8 je obzvlášť vhodný pro časté používání a cestování na dlouhé vzdálenosti.
Zdroj: Peugeot