Kia EV4 dorazila do Česka. Elektrický hatchback se bude vyrábět v Žilině, fastback až v Koreji

Kia EV4, první elektrický model značky, který má jinou karoserii než SUV, vstoupil na český trh hned ve dvou variantách – hatchback a fastback. Slibuje jeden z nejdelších elektrických dojezdů ve svém segmentu, až 633 km, ale jeho cena jen v jednom případě startuje pod milionem korun.
Kia EV4 má vždy jeden výkon motoru, a to 150 kW, a dvě verze baterie. Verze s prodlouženým dojezdem (Long Range) používá akumulátor o kapacitě 81,4 kWh, který se dobije z 10 na 80 procent již za 31 minut díky dobíjecí výkon až 128 kW a poskytuje dojezd až 625 kilometrů v případě hatcbacku a 633 km v případě fastbacku. Tomu se z konkurence rovná nejspíš jen Renault Scénic E-Tech s 625 km. Hlavním konkurentem ale v Česku bude hlavně Škoda Elroq.

Zákazníci též mohou zvolit menší 58,3 kWh akumulátor, který se dobije z 10 na 80 procent za 29 minut (maximání dobíjecí výkon je 101 kW). Každá karosářská varianta se bude vyrábět jinde. Hatchback ve slovenské Žilině, fastback v korejském Kwangmjongu. Dá se ale přepokládat, že v Česku výrazně popuárnější bude varianta hatchback, už proto, že fastback v podání Kia je spíš sedan, protože se mu jako u sedaná otevírá pouze plechová část kufru, nikoli celá záď včetně zadního okna.

Hatchback nabídne objem kufru 435 litrů, fastback 490 litrů. Kia EV4 v obou variantách disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load) pro napájení externích spotřebičů, jakož i technologií V2G (Vehicle-to-Grid) pro sdílení elektrické energie.

Interiér navazuje na předchozí elektrické modely Kia, hlavně EV3. Palubní desce dominuje panoramatický displej s digitálním přístrojovým štítem, navigační obrazovkou (každá o úhlopříčce 31,2 cm/12,3 palce) a mezi nimi umístěnou dotykovou obrazovkou pro ovládání klimatizace (12,3 cm/5,3 palce).

Sestava asistentů zahrnuje velký balík elektronických pomocníků, jako je systém autonomního nouzového brzdění, asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu čiaktivní systém pro jízdu v pruzích. Ve výbavě jsou ale další prvky, jako třeba asistent pro jízdu na dálnici, pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací a dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent. Kia EV4 bude prvním modelem značky, který bude trvale používat on-line navigaci.

Ceny začínají na 939 980 korunách pro EV4 hatchback ve výbavě Air se standardní baterií a 1 074 980 korunách pro základní verzi s baterií s dlouhým dojezdem. EV4 Fastback je dostupný od 1 054 980 korun se standardní baterií a 1 189 980 korunách s baterií s dlouhým dojezdem. V ceně je standardní 7letá záruka výrobce Kia a osmiletá záruka na akumulátor (nebo 160 000 km).
Martin Šidlák