Wolt nasadí do Prahy 20 elektromobilů s vyměnitelnou baterií

Společnost Wolt spouští pilotní projekt městského doručování pomocí elektromobilů s vyměnitelnou baterií. Kurýři v Praze jich mají k dispozici dvacet.
Dvacet vůbec prvních elektromobilů od společnosti UNY nabízí pražským kurýrům Wolt ekologickou možnost doručování. Klíčovou výhodou je, že vozidla není nutné nabíjet tradičním způsobem. Když baterie dojde, kurýr ji může během několika vteřin jednoduše vyměnit za plně nabitou. To prakticky eliminuje zpoždění při doručování a pomáhá kurýrům doručit objednávky zákazníkům včas. „Tento projekt se mi velmi líbí. Díky velikosti elektromobilu mohu kdekoliv snadno a bezpečně zaparkovat,“ říká jeden z pražských kurýrů Adam, který se do pilotního projektu zapojil.

Hlavním cílem projektu je snížit emise spojené s doručováním. Wolt chce ve spolupráci s EIT Urban Mobility také otestovat, jak v praxi funguje udržitelný model doručování na poslední míli, při kterém kurýr doručuje objednávku přímo z distribučního centra na adresu zákazníka.
V roce 2023 dosáhl trh doručování na poslední míli v Evropě hodnoty přes 30 miliard dolarů a během následujících deseti let by měl vzrůst téměř na 55 miliard. Tento sektor je zároveň zodpovědný za 5–10 % emisí z městské dopravy.
Projekt je součástí mezinárodního programu NG SEED, je realizovaný ve spolupráci s rumunským výrobcem a dodavatelem elektromobilů UNY. Tento plán podporuje také Evropský inovační a technologický institut EIT Urban Mobility, který je orgánem Evropské unie.
Podle manažera strategie a inovací pro kurýry společnosti Wolt ve střední Evropě Jakuba Moťovského představují tato nová bezemisní vozidla krok směrem k udržitelnější budoucnosti městské logistiky. „Díky účasti v programu NG SEED testujeme systém, který může snížit emise CO₂ až o 90 % a zároveň snížit provozní náklady na polovinu. Věřím, že právě taková řešení mohou pomoci zlepšit kvalitu života ve městech,“ dodává Jakub Moťovský.
Praha byla vybrána jako jedno ze tří testovacích měst v Evropě – vedle Varšavy a Budapešti. Do konce pilotního projektu chtějí účastníci uskutečnit více než 70 tisíc bezemisních doručení, ujet 360 tisíc kilometrů a ušetřit 25 tun oxidu uhličitého.
Zdroj: Wolt