Prvořidiči kupují hlavně ojetá BMW a Audi, celkově ale vede Škoda Octavia

Společnost Aures Holdings, která sdružuje sítě prodejců ojetých aut AAA Auto a Mototechna, od poloviny roku 2024 téměř zdvojnásobila počet mladých zákazníků, kteří si pořizují své první auto. Tito prvořidiči dávají stále častěji přednost sportovnějším značkám, jako je BMW nebo Audi, před tradiční Škodou. Ta ale dominuje v celkových prodejích.
AURES Holdings dosáhla za tři čtvrtletí roku 2025 historicky nejlepších výsledků. Celkem dosud prodala 86 226 vozů, což je o 300 aut více než za celý poslední předcovidový rok 2019. Letošní třetí čtvrtletí bylo zároveň nejsilnějším třetím kvartálem v historii společnosti – poprvé překonala hranici 30 000 prodaných vozů. Celkové letošní prodeje by měly přesáhnout loňský rekord 109 000 prodaných vozů.
Největší meziroční růst prodejů zaznamenala skupina v České republice, ale výrazně rostla i v Polsku a na Slovensku. Do konce roku 2025 plánuje překonat loňský rekord 109 000 prodaných vozů.
V Česku se síť letos rozrostla nebo ještě rozroste o několik poboček: novou Mototechnu pro prodej exkluzivních a luxusních aut, Centrum užitkových vozů v Klecanech (největší dodávkové centrum v zemi s 600 vozy) či nové autocentrum v Českých Budějovicích. Společnost rovněž rozšiřuje kapacitu stávajících poboček v Liberci a v Teplicích. Zajímavou novinkou jsou expresní pobočky AAA AUTO v menších městech, které umožňují rychlejší a pohodlnější nákup vozu. Tento koncept již úspěšně funguje v Karviné, ve Valašském Meziříčí, v Šumperku a v Trutnově, přičemž další otevření se chystají v Brně a v Třebíči.
„Jsme jediní na sekundárním trhu, kdo pravidelně měří ukazatel Net Promoter Score (NPS). Díky spolupráci se společnostmi Cebia v tuzemsku a CarVertical v Polsku a na Slovensku získávají naši zákazníci k nabízeným vozům zdarma nezávislé prověření jejich historie. To výrazně zvyšuje jejich jistotu při nákupu a pozitivně se odráží i v hodnocení na Googlu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.
Změny trendů v preferencích zákazníků
Z hlediska typu karoserie poprvé v historii skupiny v prodejích dominují SUV – v Česku tvoří 27,5 % všech prodejů a v Polsku dokonce 31,8 %. Roste také obliba vozů s automatickou převodovkou (meziročně +21 %) a aut s alternativními pohony.
Prodeje hybridních vozů vzrostly o 51 % a elektromobilů dokonce o 133 %. Celkově už skupina letos prodala více než 1 400 elektromobilů, nejčastěji modely Tesla Model 3 a Volkswagen ID.
Top 10 nejprodávanějších modelů vozů v síti AAA AUTO za tři čtvrtletí 2025:
Česká republika | Polsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Kia Sportage | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Škoda Octavia | Škoda Superb |
4. | VW Passat | Kia Ceed | Kia Ceed |
5. | Hyundai i30 | Nissan Qashqai | VW Passat |
6. | Škoda Kodiaq | Toyota Corolla | Hyundai i30 |
7. | VW Golf | VW Passat | VW Golf |
8. | Hyundai Tucson | Ford Focus | Kia Sportage |
9. | Škoda Karoq | Opel Insignia | Hyundai Tucson |
10. | Kia Ceed | Dacia Duster | Opel Astra |
Zdroj: AURES Holdings