Elektrický Volkswagen za 500 tisíc? Koncept ID.EVERY1 se ukázal na e-Salonu v Letňanech
Elektromobil za 20 tisíc eur nebo-li půl milionu korun? Takové auto chtějí v Česku prodávat nejen čínské automobilky, ale brzy i značka Volkswagen. Na výstavu e-Salon dovezla koncept takového auta – Volkswagen ID.EVERY1 plus řadu dalších novinek ve fázi konceptu nebo sériového vozu.
Startovací malý elektromobil do města je elektrický vůz, který mnohým dává výrazně větší smysl než obří elektrické SUV. Problémem ale dosud byla cena, protože auto na nákupy a malé popojíždění, často v roli druhého auta do rodiny blížící se cenovkou milionu korun je pro velkou část zákazníků nepřijatelné. Psychologická hranice je kolem půl milionu korun. Té se blíží třeba Dacia Spring, čínský Leapmotor T03 či nejnověji představený BYD Dolphin Surf. A v brzké budoucnosti také Volkswagen, který má takové auto v podobě konceptu ID.EVERY1. Spolu s konceptem ID. Cross ho přivezl na veletrh do pražských Letňan.
Koncept v Praze novinářům představil šéfdesignér automobilky Volkswagen Andreas Mindt. Volkswagen ID.EVERY1 je předzvěstí nejmenšího modelu řady ID, který se začne prodávat pravděpodobně v roce 2027. Využije novou platformu MEB+ pro malé vozy s pohonem předních kol. Právě design je jednou z důležitých součástí úspor. Karoserie je navržena v jednoduchých tvarech, aby nebyla výroba tak náročná.
Na sedmém ročníku veletrhu čisté mobility e-SALON 2025, který se konáve dnech 13. až 16. listopadu 2025 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech, ukazuje Volkswagen také nejnovější studii ID. CROSS Concept, sériově vyráběnou limitovanou edici ID.3 GTX FIRE+ICE a novou generaci kompaktního SUV T-Roc.

SUV T-Roc bude na český trh oficiálně uveden na začátku prosince. Zpočátku bude nabízen s mild hybridními jednotkami, v polovině příštího roku bude možné objednat zcela nově vyvinutý full hybridní pohon.
Volkswagen Užitkové vozy k tomu přidává modely e-Caravelle a Caddy Maxi eHybrid. Volkswagen e-Caravelle je součástí zcela nové, sedmé generace modelové řady Transporter/Caravelle. Poskytují nejvyšší celkový výkon 171 kW (232 k) přenášený na přední kola bezestupňovou automatickou převodovkou CVT. Transporter eHybrid a Caravelle eHybrid budou moci zákazníci objednat na přelomu roku. Čistě elektrické modely e-Transporter a e-Caravelle mají sériově pohon zadních kol a jsou k dispozici ve třech výkonových verzích: 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Jejich sada akumulátorů má využitelnou kapacitu až 64 kWh. Čistě elektrické modely bude možné na přání objednávat také s pohonem všech kol 4MOTION.

Modelová řada Volkswagen Caddy se rozšiřuje o verzi eHybrid, jejíž plug-in hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 110 kW a dojezd až 118 km na čistě elektrický pohon. Novou plug-in hybridní jednotku tvoří elektromotor a spalovací motor 1.5 TSI EVO, oba o výkonu 85 kW, ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou ODD EVO. Elektromotor je napájen sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Sadu akumulátorů lze nyní nabíjet z domácího wall boxu a ostatních nabíjecích přípojek se střídavým proudem výkonem 11 kW. Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem je možné doplňovat elektrickou energii výkonem až 40 kW.
Martin Šidlák