Toyota stále nejprodávanější značkou světa, Honda vytlačila z pátého místa Hyundai

Automobilový trh v prvních dvou měsících letošního roku stále těží z celkového růstu ekonomiky a prodeje nových aut meziročně stouply o 4,1 % na zhruba 14,2 milionu vozů. Náskok na čele si drží Toyota.

 

V lednu a v únoru (za tyto měsíce jsou k dispozici kompletní celosvětové údaje) si nadprůměrně polepšila Toyota, které vévodí žebříčku značek s 1,35 mil. prodanými vozy (meziročně + 8,7 %), což představuje 9,5 procenta celosvětového trhu.
Na druhém místě je Volkswagen (1,036 mil. prodaných aut, +2,1 %), třetí se i přes ztrátu drží Ford (896 000 aut, -2,9 %). Čtvrtý je Nissan (785 000 aut, + 4,7 %), na páté místo díky desetiprocentnímu meziročnímu růstu poskočila Honda (758 000), která přeskočila Hyundai (688 000, + 3,4 %). Česká Škoda je na 23. místě s růstem 7,7 % a tržním podílem 1,3 %.