LeasePlan do konce roku odkoupí od českých firem vozové parky za 50 milionů

vozove_parky_a_naklady_na_provoz-ioakg

vozove_parky_a_naklady_na_provoz-ioakgNemáte jako firma dost peněz? Prodejte autopark Leaseplanu, který vám jej zpět pronajme.

Výhodou pro firmy je rychlé získání finanční likvidity s úrokovou sazbou srovnatelnou s bankovními podnikatelskými úvěry. Do konce roku 2011 takto LeasePlan poskytne prostředky v celkové výši až 50 milionů Kč.

Princip zpětného leasingu je založen na odkoupení majetku firmy (v tomto případě vozového parku) leasingovou společností. Klient majetek nadále využívá, přičemž průběžně splácí jeho hodnotu, úrok a další související služby.

„Pro nabídku zpětného leasingu máme do konce roku připraveno 50 milionů korun, které na tyto účely poskytneme. Tato metoda financování umožňuje firmám okamžitě odprodat jejich stávající vozidla a získat hotovost na provoz nebo rozvoj firmy. Vozy přitom firma nadále využívá formou pronájmu, nepřijde o ně. Podmínky financování jsou srovnatelné s podnikatelským úvěrem,“ říká Milan Ptáčník, obchodní ředitel společnosti LeasePlan Česká republika, s.r.o.

Zpětný leasing se osvědčil jako alternativní nástroj firemního financování zejména v souvislosti s ekonomickou krizí. Největší zájem o něj poskytovatelé zaznamenali v prvním čtvrtletí roku 2009. „LeasePlan v roce 2009 uzavřel třikrát více smluv na zpětný leasing než o rok předtím. Zpětný leasing se osvědčil v době, kdy banky v podstatě zastavily poskytování podnikatelských úvěrů a firmy zoufale hledaly alternativní zdroje. Zájem o něj ale trvá dodneška, protože firmy objevily možnost, jak si okamžitě vylepšit cash-flow a zároveň se zbavit starosti se svými vozovými parky,“ doplňuje Milan Ptáčník.

Nabídka zpětného leasingu se vztahuje na firemní vozy do hmotnosti 3,5 tuny a stáří až čtyři roky, není omezená cenovou kategorií vozidel a je určena pro vozové parky od deseti až po stovky automobilů. „I pro starší vozové parky má LeasePlan řešení v nabídce a kombinaci svých produktů. Náš konzultant ve spolupráci s klientem zanalyzuje vozový park a doporučí řešení ušité na míru, s ohledem na požadované služby. Díky našemu unikátnímu systému správy klientů je poté daný vozový park spravován konkrétním týmem lidí, kteří zajistí postupný přechod ke standardním leasingovým produktům společnosti,“ uvádí Milan Ptáčník.

Firma, která má ve svém vlastnictví například deset vozů Škoda Octavia se stářím tří let, může jejich prodejem formou zpětného leasingu okamžitě získat hotovost v řádu milionů korun. Zároveň se tak zbaví starostí spojených se správou vozového parku, které na sebe přebírá leasingová společnost – ať jde o pravidelnou údržbu vozidel, řešení případných pojistných událostí, správu paliva až po prodej vozidel po skončení jejich užívání.