Jaguar XF Sportbrake – Praktická kočka

jaguar xf sportbrake 1

jaguar xf sportbrake 1Po modelu X-Type přichází na trh teprve druhý model značky Jaguar s  v  České republice tolik oblíbenou verzí kombi – Jaguar XF Sportbrake.

Jaguar myslí svoji ofenzivu do třídy manažerských aut skutečně vážně a snaží se ze sebe setřást nálepku nedostupných luxusních vozů. Chce konkurovat Audi A6 a BMW řady 5 a správně pochopil, že bez kombi to nepůjde. I na český trh proto přichází nová karosářská varianta modelu XF zvaná Sportbrake. Sice zatím pouze s  dieselovými motory a  bez pohonu 4×4, ale zato ve  velmi konkurenceschopných cenách, začínajících pod milionem korun bez DPH.

jaguar xf sportbrake 2„Model XF ztělesňuje sportovní dynamiku kombinovanou s  inovativním svůdným designem a výkonem. Verze XF Sportbrake k tomu navíc doplňuje nekompromisní praktičnost a všestrannost,“ charakterizoval novinku Adrian Hallmark, globální ředitel značky Jaguar.

Ačkoli to možná někdo nečekal, značky Jaguar a Land Rover pod křídly indického průmyslníka Taty uvádějí jeden nový model za druhým a zatím nesáhly vedle. Jak Land Rover Evoque, tak nový Range Rover zatím sklízejí samé pozitivní ohlasy. Velký potenciál slibuje i Jaguar XF Sportbrake.

Samotný model XF už je na trhu od roku 2008, ale kombíkem se designérům povedlo udělat z něj hodně jiné a elegantní auto. Je delší než výchozí sedan (4966 mm), rozvor (2909mm) se nezměnil. Design je rozumným kompromisem mezi krásou a  praktičností. Z  hlediska zavazadlového prostoru není XF Sportbrake určitě rekordmanem, ale 550 litrů je velmi slušná hodnota, po sklopení sedadel vznikne téměř dva metry dlouhá plocha a přepravní prostor naroste na 1675 litrů. Oproti sedanu dostali cestující na  zadních sedadlech 48mm větší místo nad hlavou.

jaguar xf sportbrake 3Do prodeje se Sportbrake dostává se třemi dieselovými jednotkami. Méně objemný agregát 2.2 disponuje výkonem 147 kW, třílitr může být naladěn na 176 nebo 202 kW. Všechny jsou spojeny s pohonem zadních kol a  osmistupňovou automatickou převodovkou. Chlubí se skvělou spotřebou – slabší si řekne průměrně o 5,1 l/100km, silnější shodně o  6,1 l/100km. Podvozek s adaptivními tlumiči a automatickým nastavováním světlé výšky (za příplatek) přidává skvělé jízdní vlastnosti.

Atraktivně byly pro český trh stanoveny ceny novinky s  „kočkou“ ve  znaku. Slabší motorizace začíná v  limitované edici na ceně 949 000Kč bez DPH, silnější pak od 1 125 700, resp. 1 212 200Kč bez DPH. Započítány jsou kromě zmíněného osmistupňového automatu třeba bixenony, dvouzónová klimatizace nebo interiér v kůži.

 

{gallery}automobil_ve_firme/jaguar_xf_sb{/gallery}