TEST: Subaru Outback – Jinou cestou

Subaru Outback

Subaru OutbackSubaru Outback je ikona a pokud vám vaše car policy povolí o něm byť jen přemýšlet, určitě to udělejte. Na silnici se vyčleníte z řady okoukaných modelů co parkují na každém rohu a ještě k tomu se pěkně svezete.

Outback přišel s modelovým rokem 2013 s řadou menších či větších úprav, které se dotkly jak motorů a techniky, tak tradičně i zevnějšku a interiéru. Stěžejním počinem je nasazení motoru Boxer nové generace a několik úprav na podvozku. Ten se dočkal vyladění zavěšení kol a nabízí lepší stabilitu i vyšší jízdní komfort. Zasadily se o to tužší silentbloky a jiná charakteristika pružin.
Subari OutbackLehce upravena byla i maska chladiče a přední nárazník, stejně jako se zákazník dočká i změny v nabídce barev laku karoserie a několika škatulat a retuší v interiéru. Mnohem zvědavější jsme ale byl na nový plochý přeplňovaný čtvřválec, který byl zkombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou.
A těšil jsem se správně. Charakteristiku zmíněného motoru mám rád, stejně jako jeho jedinečný zvukový projev. Motor poskytuje díky vysokému točivému momentu výborný zátah a jakmile překročí hranici úplně nejnižších otáček, nabídne příkladně plynulý sprint do vyšších pater. Velkou devizou je přesto i jeho spotřeba. Jezdit s touhle permanentní čtyřkolkou kolem šesti litrů není i díky přítomnosti šestého převodového stupně žádný problém. Sympatická je i spotřeba při vyšším tempu či ve městě, která naroste maximálně na hranici 7,5 l/100 km.
Velkým bonusem jsou řidiči jízdní vlastnosti vozu, který ale neurazí ani zbytek posádky. Outback se skvěle řídí a při své výšce se ani příliš nenaklání. Veškeré nerovnosti žehlí s jistotou sobě vlastní a k posádce nechává proniknout jen minimum rušivých zvuků či vibrací. Na frak nedostává ani prostornost, která je dostatečná jak vpředu, tak i na zadních sedadlech. Kufr poskytuje dostatečných 526 litrů.
Subaru OutbackNevýhodou modelu Outback by mohla být jeho cena, i když možná jen zdánlivě. Ta v případě verze Outback 2.0D s manuální šestistupňovou převodovkou začíná na 742 975 Kč bez DPH, ale už v základu outback nabízí nejen stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem, ale i velmi bohatou výbavu včetně dvouzónové automatické klimatizace, parkovací kamery, tempomatu či sedmnáctipalcových kol z lehkých slitin. Pokud by vám tato specifikace vyhovovala a využijete osvědčeného pohonu 4×4, je pro vás Subaru Outback jistě modelem k zamyšlení.

 

Technické údaje: Subaru Outback 2.0D

Cena od: 542 975 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný plochý čtyřválec

Maximální výkon: 110 kW/3600 ot./min.

Maximální točivý moment: 350 Nm/1600-2400 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 195 km/h

Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km

Emise CO2: 155 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4790/1820/1605 mm

Rozvor: 2745 mm

Objem zavazadlového prostoru: 526/1726 l

Pohotovostní hmotnost: 1646 kg

 

{gallery}stories/automobil_ve_firme/subaru_outback{/gallery}