Audi A8 sází na Matrix

Audi A8

Audi A8Přestože Audi A8 vstoupilo do luxusního segmentu velkých sedanů poměrně pozdě, rychle se mu podařilo dohnat konkurenci v prodejních číslech. Vsadilo především na sportovní vzhled ve spojení s moderními technologiemi.

Zatímco dříve byla hlavním tahákem Audi A8 lehká hliníková hliníková karoserie, v případě právě na trh vstupující faceliftované verze jsou to světlomety nazvané Matrix.
Ne, že by jinak neměla vlajková loď Audi co nabídnout. Právě zmíněná hliníková karoserie Audi Space Frame váží pouhých 231 kilogramů, což je znát v dynamice i ve spotřebě. Další německá konkurence tento materiál v takovém množství nevyužívá. Takže například i s pohonem všech kol se Audi A8 dostane s pohotovostní hmotností hluboko pod dvě tuny (1830 kg – A8 3.0 TFSI quattro).
Audi A8Novinka rovněž zůstala největší limuzínou ve svém segmentu. S rozvorem 2,99 metru je 5,14 metru dlouhé, 1,95 metru široké a 1,46 metru vysoké. Verze A8 L má karoserii i rozvor prodloužené o dalších 13 centimetrů. Zavazadlový prostor má v obou verzích objem 520 litrů.
Co se ale změnilo? Kromě drobných designových změn jako je přední kapota, nárazníky nebo kapota a úspornějších a přitom výkonnějších motorů jde především o elektronické asistenty, mezi kterými vynikají světla zvaná Martix LED. Dálkové světlomety jsou tvořeny na každé straně 25 malými individuálními Audi A8elektroluminiscenčními diodami, které umí speciálně naprogramovaná kamera individuálně zapínat, vypínat nebo ztlumovat pokud identifikuje chodce nebo vozidlo. Systém světlometů není založen na přepínání tlumených a dálkových světel, ale zatmívá pouze tu část světelného kužele, který by ostatní řidiče či chodce oslňoval. 

Na fungování kamery se můžete podívat na tomto videu:
{mp4}matrix_led|480|270|0{/mp4}