Firmy více dbají na dobrý stav pneumatik u svých vozů

Technici společnosti ATS Euromaster provedli u více než 300 firemních vozů kontrolu stavu pneumatik. A výsledky jsou velmi dobré. 94% zkontrolovaných osobních aut a dodávek prošlo bez vážnějších problémů.

U flotilových vozů se zájem techniků soustředil především na kontrolu hloubky dezénu, stranou nezůstala ani zkouška tlaku vzduchu v pneumatice a její celkový stav.

94 ze 100 vozů zbývalo na pneumatikách více než 2 mm vzorku, u každého dvacátého auta byla doporučena výměna pneumatik a 1 automobil ze 100 měl pláště ojeté pod zákonem stanovenou mez 1.6 mm.

Správci firemních vozových parků si podle společnosti ATS Euromaster již dostatečně uvědomují, že provozování vozidla s hloubkou dezénu pneumatik nižší než 1,6 mm je nejen nezákonné, ale také velmi nebezpečné. Pneumatiky jsou jedinou součástí vozidla, která je v přímém kontaktu s povrchem vozovky, a proto je důležité zajistit jejich bezchybný stav.

 Za překvapivě dobrým výsledkem kontrol stojí také fakt, že za stav pneumatik je odpovědný řidič. Hloubka dezénu a tlak v pneumatikách jsou totiž jedněmi z nejdůležitějších bodů, které by měl každý řidič u svěřeného firemního vozu kontrolovat. Jsou předpokladem bezpečné jízdy, protože pouze na správně nahuštěných pneumatikách s dostatečnou hloubkou dezénu je možné včas a bezpečně zastavit, nebo manévrovat s vozem v kritických situacích.

Kontrola pneumatik nabývá na důležitosti zvláště nyní v zimě, kdy často panují zhoršené povětrnostní podmínky, a udržet auto na cestě bývá složitější. Navíc jejich kontrolu zvládne i laik a nepotřebuje k tomu prakticky žádné vybavení. Tlak huštění lze zkontrolovat například na čerpací stanici, kde lze také koupit jednoduchou měrku hloubky dezénu. Navíc je vše otázkou jen několika málo minut, takže výmluvy některých zaměstnanců, že na tento úkon nemají čas, nejsou na místě. V některých situacích jim totiž pneumatiky v dobré kondici mohou zachránit i život.

Pokud při silniční kontrole policista zjistí, že pneumatiky vozu jsou ojeté pod zákonem stanovenou mez a automobil je tím pádem nebezpečný pro další provoz, čeká na řidiče sankce v podobě 5 trestných bodů, pokuta ve výši 5-10 tis. ve správním řízení, nebo odebrání řidičského oprávnění až na 1 rok.