Zájemci o koupi ojetého koncernového vozu se nyní mohou dozvědět více o jeho servisní historii.

Koupě ojetého vozu je sama o sobě rizikovou záležitostí. Největším problémem je aktuálně pozměňování, případně klamání prodejců ojetin o skutečném stavu vozů, které nabízejí. Stáčení tachometrů a omlazování vozů, s tím již má mnoho majitelů ojetin své zkušenosti. Někteří prodejci například záměrně neuvádí údaje o servisní historii vozidla, včetně informace o tom, že byl vůz havarován, a někteří z nich tyto informace dokonce ani nemají k dispozici.

Pokud v případě havarovaného vozidla neproběhla oprava v souladu s předepsanými postupy výrobce, vystavuje řidič sebe i své spolucestující velmi vysokému riziku v případě nehody. Má-li vůz reálně najeto více kilometrů než ukazuje tachometr, aniž by o tom zákazník věděl, může se stát, že by mohl vykazovat závady a opotřebení, které by v inzerovaném stavu nenastaly. Jedná se vlastně o klamání zákazníka.

Program Das WeltAuto od Volkswagenu dává prodejcům řadu možností a nástrojů, jak skutečný technický stav a stav kilometrů zjišťovat a ověřovat. Pro zjišťování a ověřování servisní historie a stavu ujetých kilometrů u koncernových vozů (Volkswagen, ŠKODA, Audi a SEAT) slouží prodejcům interní technický systém, v němž je nezávisle na místě (státě) nebo opravci (servisu) zaznamenávána kompletní historie vozu – od předprodejního servisu, přes pravidelné prohlídky, až po opravy po nehodách. Údaje z tohoto systému jsou základem pro zhotovení tzv. Zápisu o technickém stavu vozidla, který je zákazníkům Das WeltAuto k dispozici.

Informace o každém voze v nabídce Das WeltAuto doplňuje osvědčení Cebia REPORT, z něhož se může zákazník dozvědět informace o kilometrovém průběhu, realizovaných opravách a o možných nedostatcích příslušného vozu. Kontrola zahrnuje primárně údaje o stavu ujetých kilometrů, správnosti VIN a roku výroby, prověření v databázích odcizených vozidel a závazků u leasingových společností.