Správci vozových parků znají výhody, které jim a zaměstnancům mohou přinést různé asistenční systémy ve vozech. Při nákupu nových vozů ale téměř vždy sáhnou po levnější verzi, která není podobnými systémy vybavena.

Aktuální průzkum společnosti Track Compare ukázal, že polovina správců firemních vozových parků by ve firemních autech uvítala různé bezpečnostní systémy na ochranu řidiče i ostatních účastníků silničního provozu. Na druhou stranu – jen velmi malá část firemních je některým z nich vybavena.

Pouze každé desáté firemní auto mělo parkovacího asistenta nebo systém hlídání mrtvého úhlu. Ještě méně (jen 6% vozů) bylo vybaveno adaptivním tempomatem.
Téměř polovina dotázaných firemních řidičů uvedla, že jim asistenční systémy při řízení pomáhají k větší bezpečnosti a pohodlí. Zatímco 60% zaměstnanců potvrdilo, že je řízení baví, ale že se občas dostávají do stresujících situací. Takovou stresovou situací byla pro 22 % oslovených řidičů pomalá jízda v kolonách, a pro 30% z nich zase parkování vozů do malého prostoru.

Za poslední rok bylo 54% respondentů donuceno nouzově zastavit, 39% z nich málem způsobilo nehodu, když přehlédli automobil ve svém mrtvém úhlu, a 28% se jich ocitlo v kritické situaci, kdy nevěděli, jak se mají zachovat.
Ke zlepšení této situace mají pomoci právě asistenční systémy, jejichž hlavním úkolem je učinit jízdu automobilem bezpečnější a také pohodlnější. Kupříkladu 76% dotázaných firemních řidičů oceňuje výhody systému nouzového brzdění EBA, ale jen polovina z nich ho ve svém voze má.
Od letošního roku nové vozy bez EBA nedosáhnou na maximálních 5 hvězdiček v hodnocení Euro NCAP. Společnost Bosch proto navrhuje, aby se nejen systém nouzového brzdění EBA stal součástí standardní výbavy nových vozů.

Po celém světě roste nejen počet automobilů na silnicích, ale také čas, který stráví jejich řidiči za volantem. Podle odborníků může za 90% nehod chyba lidského faktoru (nejčastěji kvůli nerozeznání nebo špatnému vyhodnocení rizikové situace). Ke snížení počtu nehod může pomoci například adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu či systém hlídající neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu.

Většina řidičů již dnes výhody, které tyto systémy přináší, zná. Méně než deset procent z nich je ale ochotných si za ně připlatit.
Gerhard Steiger, předseda představenstva divize Bosch Chassis Systems Control řekl: “Asistenční systémy mohou výrazně snížit stres za volantem a zvýšit bezpečnost reakcí řidiče v kritických situacích. Tyto systémy jsou ale většinou za příplatek, a proto chybí především ve firemních vozech. Cestou, jak přispět k jejich masovějšímu rozšíření mezi řidiče,  může být i povinnost pro výrobce vybavovat těmito systémy své modely standardně.”