Výzkum provedený společností GE Capital Fleet Services ukázal, že si podniky své vozy nejčastěji obměňují po čtyřech letech, výjimkou však není ani životní cyklus osm a více let.

Více jak polovina (55%) ze 176 dotázaných společností v průzkumu uvedla, že u své firemní flotily používají čtyřletý životní cyklus. Čtvrtina oslovených fleeetových manažerů vozy obměňuje po pěti letech, a ve vozových parcích zbylé části podniků jezdí automobily do té doby, dokud je jejich provoz rentabilní.

Simon Cook ze společnosti GE Capital řekl: “Pokud jde o životní cyklus automobilů ve firmách, existují zde dva extrémy. V první mpřípadě se jedná o plánovanou obměnu vozů po určité době nebo počtu najetých kilometrů. Na opačném konci je situace, kdy si podniky svá auta ponechávají po 10 i více let, pokud se jim jeho provoz ještě vyplatí. Průzkum ukázal, že pokud správci firemních autoparků nakupují nové automobily (nejčastěji na operativní leasing), smlouvu sjednají na 4 roky. Výhodou tohoto řešení je, že ihned při koupi znají celoživotní náklady na provoz auta včetně údržby. Jsou totiž uvedeny ve smlouvě spolu s limitem ujetých kilometrů.”

U společností, které svá auta provozují po dobu jejich životnosti, je životní cyklus nejčastěji 6 až 8 let. Jedná se především o dodávky, jejichž pořizovací cena je vysoká. Proto je podniky provozují až do té doby, dokud se jim to vyplatí. Následně je prodají v aukcích, nebo je nechají rovnou zlikvidovat.
Potenciální nevýhodou této koncepce může být fakt, že čím je automobil starší, tím více se zvyšuje riziko, že se objeví nějaká velmi nákladná porucha nebo různé drahé úkony v rámci údržby. 

Firmy se také dostávají do bodu, kdy starší vozy kazí jejich image, na níž si spousta podniků zakládá.
Česká republika je jednou z evropských zemí s nejvyšším průměrným věkem automobilů. V prvním pololetí tohoto roku bylo u nás registrováno téměř 4,65 milionů osobních automobilů, přičemž stáří více než šedesáti procent z nich přesahuje 10 let. Třetina z nich je potom starší 15 let. Oproti tomu zánovních vozů do dvou let stáří u nás jezdí jen 7,1%. Výsledkem tak je průměrné stáří automobilů v Česku téměř 14 let.