Agentura AA DriveTech analyzovala 1,4 milionu dopravních nehod za účelem zjištění nekritičtějších faktorů pro firemní řidiče.

Řidiči byli v průzkumu nejdříve rozděleni do 4 kategorií, a to na řidiče z povolání, řidiče dodávek, řidiče taxislužby a ostatní zaměstnance, kteří mají v popisu práce mimo jiné i řízení automobilu.

Pro řidiče z povolání se jako nejkritičtější ukázala doba mezi třemi hodinami ráno a polednem. Během této doby mají dvakrát vyšší pravděpodobnost, že se stanou účastní dopravní nehody, než mezi šestou a devátou hodinou ráno.
Nejčastěji potom bourají v průběhu pracovního týdne, zatímco taxikáři jsou naopak výjimkou, když nejčastěji bourají o víkendu. 17% všech zkoumaných dopravních nehod se stalo v pátek. Vyšší počet nehod byl zaznamenán během zimních měsíců.

Podle průzkumu jsou pro řidiče nejkritičtějším místem křižovatky, v jejichž blízkosti se stalo 57% dopravních nehod, jen 8% srážek se potom stalo na kruhových objezdech.
Řidiči jezdící s dodávkami a jinými lehkými užitkovými auty mají o 15% větší pravděpodobnost, že havarují v pondělí, než v pátek. Dokonce o 50% nižší riziko nehody oproti pondělí bylo zjištěno o víkendu. Pravděpodobně to lze přičíst tomu, že o víkendu je celkově nižší provoz.

Více než polovina řidičů dodávek se shodla, že pondělí je pro ně skutečně nejrizikovějším dnem. Za druhý nejhorší den považují pátek, naopak nejlepší je s velkým náskokem čtvrtek.
Možným vysvětlením může být i to, že jsou lidé po víkendu odpočinutí, a po usednutí za volant více riskují a chovají se agresivněji, než v ostatní dny. Na konci týdne se naopak většina lidí těší na odpočinek o blížícím se víkendu a dodávek už nejezdí tolik, co v pondělí. Ať už je ale důvod jakýkoliv, doporučujeme nejen firemním zaměstnancům jezdícím s dodávkami, aby se v pondělí při usednutí za volant chovali maximálně opatrně.

Mezi rizikové manévry, jichž se řidiči nejčastěji dopouštějí, patří riskantní jízda zatáčkou, prudké brzdění a překračování povolené rychlosti. Nejbezpečněji řidiči jezdí v časných ranních hodinách, naopak nejvíce riziková je odpolední špička.

U běžných motoristů je situace paradoxně obrácená. Ti bourají nejčastěji v pátek, v pondělí potom mají o 13% menší šanci v porovnání s pátkem, že způsobí, nebo se zapletou do nějaké dopravní nehody.