Prodeje ojetin rok od roku rostou a je v zájmu každého prodejce dostat za ně co nejvíce peněz. Jak toho dosáhnout? Podle odborníků ze společnosti Glass´s je zásadní udržovat je v co nejlepší kondici.

Priority zákazníků, kteří starší vozy, včetně těch firemních, kupují se prakticky nemění. Na prvním místě pro ně je odpovídající technický stav vozu, kupující si často raději připlatí i desetitisíce korun za zachovalý a dobře udržovaný vůz. Tato skutečnost by mohla být pro fleetové manažery vodítkem, jak zabezpečit co nejvyšší zůstatkovou hodnotu svých vozů – nezanedbávat jejich údržbu a hlídat, jakým způsobem s nimi zaměstnanci zacházejí.

Šetrní mohou snížit celkové náklady provoz vozového parku o 12% oproti průměru, ti nešetrní je naopak mohou zvýšit až o 13 % nad průměr.
Pokud jde o průměrnou životnost vozidla, rozdíl mezi nejlepšími a nejhoršími řidiči lze vyjádřit v desítkách tisíc korun na vozidlo, v případě velkých podniků s početnými flotilami to tak může znamenat i šesticiferné sumy.

Řidičský styl má obrovský dopad na spotřebu pohonných hmot, emise, bezpečnost a náklady na provoz i životnost automobilu. Řidičský styl může urychlit, nebo naopak oddálit opotřebení vozu a proces vedoucí ke zvýšení plánované a neplánované údržby.
Mnohdy těžce zkoušená firemní auta mají také nižší zůstatkovou hodnotu v okamžiku prodeje. Horší technický stav vozidla se také může negativně projevit na vícenákladech kalkulovaných leasingovou společností po ukončení operativního leasingu.

Motivovat firemní řidiče, aby se služebními vozy zacházeli stejně, jako se svým vlastními, lze několika způsoby. Účinné mohou být odměny za nízkou spotřebu paliva, udržování interiéru i exteriéru v čistotě apod. Jinou cestou může být nasazení telematiky s možností sledování a záznamu řidičského stylu. Případné prohřešky potom lze se zaměstnancem prodiskutovat a podniknout nezbytná opatření.

Zbytkovou hodnotu vozu ovlivňují také prvky výbavy. Odborníci proto radí správcům vozových autoparků, aby se lépe zajímali, jakými prvky výbavy jsou firemní vozy vybavené a při jejich prodeji co nejpodrobněji popsali stav vozidla.
V dnešní době je pro kupující důležitá také kompatibilita vozu s chytrými telefony. Ve vozech by také neměla chybět zásuvka USB, naopak rádio s CD přehrávačem dnes žádné peníze navíc při následném prodeji nezajistí.