Správci firemních vozových parků po celé Evropě by mohli ušetřit miliony tun CO2 a až dvě miliardy eur ročně. Podle analytiků společnosti CE Delft stačí přijmout moderní čisté technologie.

Správci firemních vozových parků mají větší moc nad složením naší atmosféry, než většina politiků, nebo dokonce většina ropných společností.
Pozemní doprava je zodpovědná za téměř čtvrtinu emisí skleníkových plynů, a silniční doprava se na ní podílí 72 až 81%. Automobily firemních flotil jen v Evropě každoročně vyprodukují kolem 380 milionů tun CO2, což pro srovnání představuje více než emise celého Španělska.

Organizace CE Delft také říká, že 45% z celkových emisí skleníkových plynů ze silniční dopravy v Evropské unii pochází z firemních vozových parků. Nicméně, dopady rozhodování o nákupu fleet manažerů sahají ještě dál. Většina vysloužilých firemních vozidel se totiž prodává do druhé ruky na trhu s ojetinami, tudíž firmy jistým způsobem ovlivňují množství emisí vypouštěných auty v jejich vlastnictví, ale také potom, co je prodají.

Zde je široká škála různých přístupů k snížení spotřeby paliva:

• Šetrné řízení – ekologická jízda, změnou špatných řidičských návyků lze snížit náklady na palivo a množství emisí až o 20%

• Montáž aerodynamických prvků může snížit spotřebu paliva o 4%. V kombinaci s lepšími pneumatikami, redukcí hmotnosti a dalšími vylepšeními, lze spotřebu snížit až o 30%.

• Přechod od spalovacích motorů na elektromobily a hybridy. Pokud je to možné, je ekologické využít přepravu vlakem či jiným způsobem hromadné dopravy.

Jelikož hlavními tahouny prodejů nových aut jsou firmy, a jelikož firemní auta najezdí několikanásobně více kilometrů, než běžní motoristé, je logické, že sektor firemních flotil je zodpovědný za většinu vlivu silniční dopravy na změny klimatu.