Zvyšující se počet dodávkových automobilů ve firemních flotilách může v budoucnu způsobit celou řadu problémů. Společnost Fuelcard People zmiňuje například vyšší spotřebu paliva, dražší servis a častější vznik kolon na silnicích.

Zejména velcí dopravci se v poslední době snaží velké kamiony nahrazovat větším počtem menších dodávek. Podle odborníků to ale do budoucna představuje problém. Dodávky jsou sice levnější, lépe se pohybují v městském provozu, na druhou stranu toho ale uvezou mnohem méně a musí častěji tankovat. Jelikož tahač s návěsem odveze několikanásobek toho, co běžná dodávka, počáteční výhoda menších aut s nižší spotřebou se vytrácí, jelikož dohromady stojí jejich pořízení i více, než v případě nákladního auta, dohromady mají dodávky vyšší spotřebu, vyšší náklady na servis, a je také nutné zaměstnávat více řidičů, aby převezli stejné množství nákladu.

Přesun stejného množství nákladu na dodávky také znamená větší provoz, podle některých expertů se počet lehkých užitkových vozidel v průběhu příštích pěti let téměř zdvojnásobí. To přinese ještě větší hustotu provozu, a jelikož musí dodávky v porovnání s nákladními auty častěji tankovat, také delší fronty u čerpacích stanic.

Více firemních aut znamená více řidičů, a tím i více nákladů pro firmy. Dohromady také vytvoří větší množství emisí. Velké náklaďáky jsou navíc konstruovány pro delší životnost, než menší dodávky.

Zeštíhlování firemních flotil může podle odborníků přinést více škod než užitku, obzvlášť při přepravách na delší vzdálenosti. Menší auta mají uplatnění především v městském provozu, kde se budou lépe proplétat hustým provozem. Role nákladních aut je ovšem neoddiskutovatelná.