Vrcholné BMW řady 7 má výkon 600 koní

bmw_760

bmw_760Nejvyšší řada značky BMW bude poprvé v historii nabízena i ve verzi M. Nebude to přímo M7, ale dvanáctiválec o objemu 6,6 litru, navíc přeplňovaný, bude mít síly více než dost. Díky pohonu všech kol jí navíc dobře využije.

BMW 760i je minulostí. Značka BMW se rozhodla dát svému vrcholnému modelu řady 7, poháněnému dvanáctiválcem, sportovní ambice. Novinka se jmenuje M760Li xDrive, což znamená, že vychází z prodloužené verze řady 7 a má pohon všech kol.

Hlavní novinkou je motor. Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru produkuje výkon 441 kW (600 koňských sil) při 5500 otáčkách a maximální točivý moment 800 Nm, dostupný již od 1500 otáček. Díky němu velká limuzína zrychlí na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost bude standardně omezena na 250 km/h, po rychlosti toužící řidiči si však budou moci připlatit za paket M Driver’s Package, s kterým nejvýkonnější „sedmička“ pojede až 305 kilometrů v hodině. Přitom kombinovaná spotřeba vozu má být 12,6 litru na 100 kilometrů.

Dynamičtějšímu charakteru vozu byla přizpůsobena osmistupňová automatická převodovka, která ve sportovním režimu rychleji podřazuje. Upraven byl také podvozek, který by měl na rozdíl od standardního zavěšení více potlačovat boční náklony vozu v zatáčkách a přitom zůstat dostatečně komfortní. Novinka má také strmější převod řízení a aktivnější systém zatáčení zadních kol. Specifický výfukový systém má produkovat sportovnější zvuk.

Standardem bude štědrá výbava, zahrnující mimo jiné systémy udržení v jízdním pruhu, prevenci proti nárazu zezadu nebo varování před kolizí v křižovatkách. Od ostatních modelů řady 7 se M760Li xDrive navíc bude lišit aerodynamickým paketem, specifickými litými koly o průměru 20 palců, šedou maskou chladiče a dalšími detaily.

Zajímavostí bude možnost objednání nenápadné verze BMW M760Li xDrive nazvané Excellence, za kterou značka nebude chtít příplatek. Ta bude v podstatě nástupcem dřívějšího modelu760i. S lesklejšími koly, maskou chladiče a méně hlučným výfukem.

Čtěte také:

Německý lékař řídí nejčastěji BMW

V Evropě se opět začíná dařit novým automobilům

Vloni se prodalo nejvíce aut v historii Česka

{gallery}stories/automobil_ve_firme/bmw_760{/gallery}