TEST: Kia Sportage – Pretty woman

Druhý nejprodávanější model Kia v České republice a nejprodávanější v Evropě vyjíždí na silnice v nové generaci.

Porsche Macan – to bylo to první, co mě napadlo při prvním pohledu na novou Kia Sportage. Nebo-li – design čtvrté generace se opravdu povedl. Už ta předchozí vypadala dobře a prodávala se výrazně lépe než její rovněž v Žilině vyráběný sourozenec Hyundai Tucson. Výrazná je hlavně přední maska. Přestože měří na délku téměř 4,5 metru, elegantně tvarovanými liniemi a poměrně krátkou kapotou to celkem dovedně maskuje.
Výhled ven se mezigeneračně zlepšil, tenčí jsou A i C sloupky. Přesto pro výhled vzad přijdou stále vhod parkovací senzory a od třetího stupně výbavy i parkovací kamera. Její obraz se promítá standardně na obrazovku infotainmentu ve středu palubní desky (pamětníci mohou zavzpomínat, že v předchozí generaci se dění vzadu promítalo do vnitřního zpětného zrcátka).

Čtěte také: TEST: Audi A4 Avant – Perfekcionista

Interiér je prostorný ve všech směrech (i díky rozvoru delšímu o 3 cm). Palubní deska je přehledná a logicky uspořádaná. Výrobce uvádí objem zavazadlového prostoru 503 litrů, což ale platí pro verzi s lepicí sadou a bez mezipodlahy, která při umístění v horní poloze sice vytváří rovnou plochu se sklopenými sedadly, ale zmenšuje kufr. Plusem je nižší nakládací hrana než dřív a také nově vytvořený prostor pod podlahou, kam lze uložit krycí roletu.
Velkou zajímavostí v dnešní době je, že Sportage v Česku koupíte zásadně bez stop-start systému, z čehož sice možná bruselským ekologům vstávají hrůzou paragrafy v manuálech, ale řada zákazníků to bude kvitovat s povděkem. Úplnou novinkou v nabídce motorizací je benzinový 1.6 T-GDI, my jsme ale testovali motor 1.7 CRDi, který splňuje normu Euro6 i bez vstřikování močoviny. K dispozici je pouze s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Motor šlechtí minimální vibrace a hluk pronikající do kabiny a také spotřeba, pohybující se bez problémů pod hranicí 6 litrů na 100 km. Na druhou stranu ale nepatří mezi nejživější, o čemž svědčí třeba hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s. V nízkých otáčkách funguje bezvadně, ale plně naložený v dálničním kopci moc vitality nepředvede.
Jako velmi dobré hodnotím jízdní vlastnosti. I s pohonem pouze předních kol drží Sportage v zatáčce jak přibitá a podvozek přitom nabízí až sportovní tuhost s dostatečně komfortním naladěním.

TECHNICKÉ ÚDAJE: Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 85 kW
Cena od:     479 322 Kč (bez DPH)

MOTOR
Charakteristika:     naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon:     85 kW/ 4000 ot./min.
Maximální točivý moment:     280 Nm/ 1250-2750 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost:     176 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     11,5 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     5,7/4,2/4,7 l/100 km
Emise CO2:     124 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4480/1855/1635 mm
Rozvor:     2670 mm
Objem zavazadlového prostoru:     503 l
Pohotovostní hmotnost:     1500 kg

ODHAD ZŮSTATKOVÉ HODNOTY PODLE ČSOB: 45 %

Psali jsme také:

První jízda s Kia Niro

Optima konečně jako kombík

Modernizovaný Carens již od listopadu

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Kia_Sportage_test{/gallery}