VW_maskaEurokomisařka Věta Jourová jménem EU oficiálně vyzvala Volkswagen, aby udělal více pro evropské zákazníky postižené aférou Dieselgate.

Věra Jourová, komisařka pro spravedlnost, ochranu spotřebitelů a otázky rovnosti pohlaví, vyzvala dopisem člena představenstva koncernu VW Francisca Javiera Garciu Sanze, který má řešení aféry Dieselgate na starosti, aby Volkswagen věnoval větší pozornost evropským zákazníkům. Žádá záruky, že technické úpravy dotčených motorů budou skutečně fungovat, aniž by se nějak snížil výkon, zvýšila spotřeba nebo se zkrátila životnost agregátů. Zároveň apeluje, aby firma věnovala zvláštní pozornost lidem, kteří chtějí svůj automobil s upraveným softwarem prodat a nebudou schopni nalézt kupce, dokud nebude vůz opraven. Pro takové zákazníky by měl Volkswagen podle Jourové zajistit přednostní svolání vozu, nebo nabídnout jeho odkup za výhodných podmínek. Zároveň chce po koncernu i jasné důkazy, že koncernové motory vyhoví přísnějším testům na NOx, které začnou v Evropě platit od podzimu příštího roku. Kopii dopisu získal list Financial Times a citovala z něj další média.
Jde zřejmě o reakci na to, že Volkswagen přistupuje k evropským zákazníkům jinak než k těm americkým. Ti se totiž mohou rozhodnout, jestli požádají o úpravu aut, nebo jejich zpětné odkoupení. Dohoda navíc předpokládá, že majitelé obdrží odškodné 5 až 10 tisíc dolarů. Většina z 11 milionů upravených aut přitom jezdí v Evropě. Dá se tedy očekávat, že tlak Evropské komise na odškodnění či zpětný odkup aut Volkswagenem se bude zvyšovat. Koncern tak bude muset dál šetřit – první škrty už jsou naplánovány v Audi

Čtěte také:
Volkswagenu hrozí pokuta i v Británii
Volkswagen zatím upravil software jen 10 % aut
Šéf motorů v Audi rezignoval