Málokteré auto na sebe poutá tolik pozornosti jako Renault Talisman Grandtour. Pravdou je, že vypadá velmi honosně. Otázkou je, zda-li mu to bude stačit.

V kategorii kombíků střední třídy je nabito a karty jsou více či méně rozdané. Budiž Renaultu Talisman Grandtour přičteno k dobru, že se rozhodl zde hájit své pozice a popravdě řečeno na to nejde vůbec špatně. Jeho největší devizou je design, na což jsme upozorňovali již v našem dlouhodobém testu u provedení sedan. Kombík nicméně posouvá tuto laťku ještě o pomyslný chlup výš, a to nejen s ohledem na zdejší oblíbenost verzí kombi. Linie provedení Grandtour jsou mnohem vyváženější a zájem okolí to jednoznačně dokazoval.
Nestává se nám během testování vozu tak často, abychom byli na testovaný exemplář dotazování. V případě talismanu se tak stalo hned několikrát. Vlastně bych se ani nedivil, kdyby to byl právě jeho vzhled, který do showroomu přitáhne nemalou řadu zájemců. A Talisman má co nabídnout i dál.

Zajímavý kontrast
Reanult Talisman je totiž hodně extravagantní i uvnitř. Tím spíše, když máte k dispozici nejvyšší výbavu Initiale Paris, která zahrne svého majitele nepřeberným množství vymožeností interiéru i exteriéru. O těch jsem se rozepisoval v našem dlouhodobém testu talismanu, a tak je třeba znovu upozornit snad jen na rozměrný dotykový displej systému R-Link 2, který potěší svoji přehledností, velikostí i rychlostí odezvy, o něco méně pak ale svým rozložením jednotlivých sekcí, které bych měl osobně raději v rychlé volbě. Co ale zaujme právě s ohledem na nejvyšší výbavu je kontrast často velmi kvalitních materiálů a moderních prvků s poněkud lacinějším provedením. To skýtá například obložení kolem středového panelu či v okolí voliče převodovky.

Kombi jak má být
O tom všem jsme se ale rozepisovali již v několikrát zmíněném dlouhodobém testu, proto se teď zaměřme na samotné provedení Grandtour. To je oproti sedanu jen o něco málo delší a nepatrně vyšší. Na délku měří 4865 mm, výškově sahá na 1465 mm. Kombi má zadní převis dlouhý 1097 mm, zatímco sedan nabídne 1081 mm. Co činí kombík kombíkem bývá místo na zadních sedadlech a především objem zavazadlového prostoru. Zde Renault hlásí základní hodnotu 572 litrů, kterou talisman sice nesahá na rekordmany třídy, ale s klidem překonává zdejší průměr. Jedním dechem dodávám, že zavazadelník má maximálně pravidelný tvar, je dostatečně široký a nabízí nízko položenou nakládací hranu. Potěší i již téměř běžná možnost sklopení zadních sedadel táhlem zezadu zavazadlového prostoru. Tímto úkonem vznikne prostor o objemu 1681 litrů . Netradičně řešený je systém vyrovnání nízkého schodu vznikajícího sklopením sedadel. Ten má za úkol v případě potřeby vyrovnat mezipodlaha, která se dá zvednout jen na straně přiléhající k sedadlům. Vznikne tak mírně nakloněná rovina. Druhou částí mezipodlahy pak lze zavazadelník přehradit a zamezit tak pohybu věcí v kufru. Praktické je pochopitelně i elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, na které si velmi rychle každý přivykne.
Pokud jde o prostor uvnitř interiéru, ani zde nemá talisman problém. Místa je na všech pozicích dostatek až nadbytek, a to i před koleny cestujících na zadní lavici. U varianty kombi tak již není díky pozvolněji klesající střeše třeba se obávat omezeného prostoru nad hlavou, na který jsme upozorňovali u sedanu.

PRVNÍ TEST: Renault Mégane GrandCoupé

Střídmý vrchol
Výsledek testu bude velmi podobný tomu v dlouhodobém testu u karoserie sedan. I testovaný kombík k nám totiž přijel v kombinaci dvakrát přeplňovaného turbodieselu 1.6 dCi s automatickou převodovkou EDC. Výkonově jde zejména s ohledem na fleetový provoz o optimální kombinaci. Auto dobře zrychluje do nějaké rychlosti 100 km/h, od které mu již začíná mírně docházet dech zejména při potřebě rychlejšího předjížděcího manévru či výraznějšího zrychlování z vyšších rychlostí. Dobře funguje samočinná převodovka a radost dělá i ukazatel spotřeby paliva, který povětšinou hlásí hodnoty kolem 6,5 litru na sto km, klesající v případě jízdy mimo město až k pěti litrům. Stejně tak podvozek se zaměřuje především na komfort a při klidné jízdě si lze užívat plavnou a houpavou jízdu talismanu, stejně jako dobré odhlučnění interiéru. Sportovnější výkony od něj ale očekávat nelze, přestože řiditelná zadní náprava 4Control mu propůjčuje velmi dobrou ovladatelnost a manévrovatelnost. Jako střed nabídky se mi toto provedení líbí a dávalo by mi smysl, v případě vrcholu nabídky, který ve výsledku tato kombinace opravdu tvoří, jsem poněkud skeptický. Přecejenom manažerské choutky jsou v této třídě leckdy vytříbenější. Tím spíš, sahá-li cena testované kombinace na 838 760 Kč bez DPH. Samotný příplatek za variantu kombi je u Renaultu Talisman necelých 25 000 Kč bez DPH. A to je suma, u které se lze s přehledem poohlížet po zavedených konkurenčních modelech nabízejících i silnější verze.

Technické údaje: Renault Talisman Grandtour Energy dCi 160 EDC
Cena od:     838 760 Kč (bez DPH)

MOTOR   
Charakteristika:     naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon:     118 kW/4000 ot./min.
Maximální točivý moment:     380 Nm/1750 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     9,6 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     5,0/4,2/4,5 l/100 km
Emise CO2:     117 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4865/1868/1465 mm
Rozvor:     2809 mm
Objem zavazadlového prostoru:     572/1681 l
Pohotovostní hmotnost:     1615 kg

ODHAD ZŮSTATKOVÉ HODNOTY PODLE ČSOB: 40 %

Čtěte také:

TEST: Audi A4 Avant – Perfekcionista
SROVNÁVACÍ TEST: Manažerské čtyřkolky
TEST+VIDEO: Mercedes třídy E – Předzvěst věcí budoucích

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Reanult_Talisman_Grandtour{/gallery}