Takhle bude vypadat nová třída X od Mercedesu

Mercedes_X_1

Mercedes_X_1Pick-up od Mercedesu je oficiálně potvrzen! Výrobce představil ve Stockholmu jeho budoucí vzhled v podobě Conceptu X-CLASS. Inzeruje ho ale jako rodinný vůz.

Robustní vozidlo, vyráběné ve spolupráci s Nissanem, s užitečnou hmotností jedné tuny a až pětimístným interiérem, bude podle Mercedesu „zajímavým městským a rodinným automobilem“. Výrobce totiž očekává, že segment pick-upů projde brzy podobným vývojem, jaký nastal před lety u SUV, kdy se z původně ryze terénních automobilů stala spíše lifestylová záležitost.
Mercedes_X_2Koncept má dvě varianty vzhledu – „powerful adventurer“ a „stylish explorer“. Obě spojuje výrazná příď s masivními vybouleními na kapotě motoru a daleko do blatníků protaženými světlomety. Rozšířené blatníky vpředu a vzadu vytvářejí místo pro širší rozchod kol a kombinace velkých kol a pneumatik tak slibuje schopnosti pro náročný terénní provoz.
O motorem toho zatím nebylo moc zveřejněno, pouze, že vrcholný model bude poháněn vznětovým motorem V6 ve spojení s trvalým pohonem všech kol 4MATIC. Systém pohonu všech kol kombinuje elektronicky řízený protiprokluzový systém, rozdělovací převodovku s terénním redukčním převodem a dvě uzávěrky diferenciálů. Elektronicky řízený protiprokluzový systém a elektricky připojitelné uzávěrky diferenciálů umožňují přenos hnací síly na kola s nejlepší adhezí. V extrémních terénních podmínkách lze uzavřít diferenciál zadní nápravy i mezinápravový diferenciál. Speciální konstrukce podvozku s širokými nápravami, pětiprvkovým zavěšením zadní nápravy s vinutými pružinami a precizním nastavením pružin a tlumičů zároveň zajišťuje vysokou úroveň jízdního komfortu na silnici i v terénu.
Mercedes_X_4Na trhy bude novinka uváděna od konce roku 2017 pod označením Mercedes-Benz třídy X. Nejvýznamnějšími trhy budou Argentina, Brazílie, Jižní Afrika, Austrálie a Evropa. V současnosti mají středně velké pick-upy největší podíl na celkovém trhu s automobily v Austrálii s 14,1 procenta, v těsném závěsu následuje Argentina s 11,6 procenta. V obou zemích je tak přibližně každým osmým registrovaným vozidlem pick-up z jednotunového segmentu. V Brazílii činí podíl středně velkých pick-upů na celkovém automobilovém trhu téměř pět procent. V Německu je to 0,5 procenta, ve Velké Británii 1,3 procenta, v Turecku 1,4 procenta a v Rusku 0,8 procenta.