Británie podpoří Nissan. Ale jak?

Nissan_Sunderland_Plant

Nissan_Sunderland_PlantV souvislosti s odchodem Velké Británie z Evropské unie zvažoval Nissan ukončení investic do své továrny v Sunderlandu. Po garanci vlády, že se ho Brexit nijak nedotkne, se teď hovoří o podobné podpoře pro všechny automobilky.

Nissan v souvislosti s Brexitem vážně uvažoval o uzavření své továrny v Sunderlandu. Od vlády ale nakonec dostal nespecifikované garance, že jeho podnikání nebude nijak ohroženo a firma se nemusí bát případného uvalení cel na auta vyvážená do Evropy.
Nyní Greg Clark, který má na starosti vládní obchodní, energetickou a průmyslovou strategii, pro BBC řekl, že podobné garance by vláda měla dát všem výrobcům aut na britských ostrovech. To se týká především General Motors. „Mým úkolem je poskytnout ujištění nejen Nissanu, že Británie bude i nadále skvělým místem pro investice,“ uvedl. „Naším cílem je zajistit, že budeme mít i přístup na trhy v Evropě a naopak, a to bez cel a bez byrokratických překážek.“
Nissan se rozhodl, že do své továrny v Sunderlandu bude dál investovat v souvislosti s plánovanou výrobou nových generací modelů X-Trail a Qashqai. Otázkou ovšem je, jak přesně byly formulovány garance, které od vlády dostal. Jeho šéf Carlos Ghosn se sešel s britskou premiérkou Theresou May a po jednání řekl pouze, že jednání bylo „pozitivní a produktivní“ a že „vláda bude nadále usilovat o to, aby Velká Británie zůstala konkurenceschopným místem pro podnikání.“ Tato „tajná“ dohoda se nelíbí opozičním labouristům.