FordJeden svět – jeden Ford. Strategie One Ford, v rámci které nabízela automobilka úplně stejné modely aut v Americe i v Evropě, je zřejmě na ústupu.

Na českém trhu se právě začíná prodávat SUV Ford Edge, další model této značky, který je všude na světě stejný. Strategii zvanou One Ford vyhlásil Alan Mulally brzy po svém zvolení do čela Fordu v roce 2006. Týkala se mnoha oblastí a přinesla Fordu potřebné snížení nákladů na vývoj a výrobu. Především díky ní se výrobci podařilo přestát finanční krizi v roce 2008.
Nejviditelnější věcí bylo sjednocení modelových řad napříč všemi kontinenty. Stejné Mondeo (byť někde pod názvem Fusion) si koupil zákazník v Americe i v Evropě. Teď se ale zdá, že tato jednota už do budoucna nebude dodržována tak striktně.
Šéfdsignér Fordu Moray Callum totiž řekl britskému Autocaru, že „politika One Ford dosáhla vrcholu“ a i když se v ní ve většině oblastí bude pokračovat, Ford do budoucna přece jen své modely trochu přizpůsobí jednotlivým regionům. Konkrétně se to projeví třeba na novém Focusu. „V USA je to náš základní model, ale v Evropě tomu tak není,“ řekl Callum Autocaru. Obě verze tak sice budou vzhledově podobné, ale už ne úplně stejné. Lišit se bude i základní výbava a pravděpodobně i třeba zavěšení kol a nastavení podvozku, protože od tzv. entry modelu nečekají američtí zákazníci velkou jízdní dynamiku.Ford_Vignale
Podle Calluma se s novými modely trochu změní i celkový design vozů Ford, který nazval „post-kinetickým“. „Pro Ford to znamená, že bude vyvíjet modely, které je radost řídit a dobře se na ně kouká,“ řekl. „Design nebudeme dramaticky měnit. Ale budeme ho vyvíjet.“
V rozhovoru pro Autocar ještě okomentoval i budoucnost prémiových modelů Vignale. „Do budoucna neplánujeme žádný zcela samostatný model pod touto značkou,“ konstatoval. „Ale nové modely budou navrhovány s ohledem na to, že dostanou vrcholnou verzi Vignale. Týkat se to bude i nové Fiesty.“ Ta by měla tuto verzi nabídnout rovnou od zahájení prodeje.