Parkovací stání přestávají stačit

Audi_parking

Audi_parkingVe Velké Británii pojišťovny s nelibostí sledují nárůst vyplácení pojistného za nehody způsobené při parkování. Může za módní vlna SUV.

 

 

Podle údajů společnosti Accident Exchange byly za posledních 12 měsíců ve Velké Británii způsobeny při parkování školy za 1,4 miliardy eur, což představuje 30,85 % všech pojistných událostí evidovaných touto společností. Je to přitom o 8 procent více než v předchozích 12 měsících.
Na vině je podle Accident Exchange nedostatečná velikost parkovacích míst. Doporučená délka parkovacích stání v Británii je totiž 4800 mm, ale řada SUV jako třeba Audi Q7 nebo Mercedes GLS dosahují délky pěti metrů. Dokonce i běžné modely jako Ford Mondeo (4871 mm) nebo Opel Insignia (4842 mm) doporučenou hodnotu překračují. Problémy jsou i s šířkou stání – pro ni je doporučená hodnota 2400 mm, řada SUV je přitom široká dva metry a víc. Když pak zaparkuje víc takových aut vedle sebe, mají cestující na každé straně pouze 20 centimetrů na vystoupení z vozu.
České normy jsou trochu velkorysejší, přesto také přestávají rostoucí velikosti aut stačit. Rozměry parkovacích stání určuje norma ČSN 73 6056 (odstavné a parkovací plochy). Kolmá stání mají podle normy mít 5 metrů na délku a 2,5 na šířku. Norma přitom počítá s tím, že délka průměrného osobního vozu je 4,75 metru a šířka 1,75 metru.