Nové parkovací zóny vstoupily do života Pražanů na konci srpna letošního roku. V Praze 5, 6 a následně 8 byl spuštěny rezidenční a smíšené zóny, které provozuje společnost TSK Praha. Od 24. srpna do začátku listopadu 2016 bylo odbaveno již více než 330 000 transakcí, tedy plateb přes jednotlivé automaty nebo virtuální platební hodiny. Jaký je plán a kde přibudou další parkovací zóny?

Nové parkovací zóny byly v Praze zavedeny na konci srpna letošního roku a nejen podle našich reakcí se nesetkaly zrovna s velkým pochopením. K tomu vede řada objektivních důvodů, o kterých jsme psali již dříve. Modré zóny zjevně diskriminují podnikatelskou činnost v těchto oblastech, a proto jsme se rozhodli podpořit aktivitu právníka Ondřeje Pecáka, který chce Prahu kvůli modrým zónám žalovat. Nově jsme informovali i o tom, že modré zóny komplikují život i vojákům Hradní stráže, kteří nemají při brzkém dojíždění do své práce kde parkovat.

ČTĚTE TAKÉ: Modré zóny komplikují život vojákům Hradní stráže

Aktuální tisková zpráva společnosti Altron informuje o aktuálním stavu zaplaceného parkovného od zavedení rezidenčních a smíšených zón v Praze 5, 6 a následně Praze 8. Ty provozuje společnost TSK Praha. Správa je založena na centrálním informačním systému a jeho modulech právě od společnosti Altron, které doplňují další prvky včetně parkovacích automatů a evidenčních vozidel společnosti Eltodo.
Společnost Altron jako systémový integrátor vyvinula komplexní systém s návaznými aplikacemi a komponenty pro správu příslušných agend. Příkladem je modul virtuálních platebních hodin připravený ve spolupráci se společností MPLA. Altron také zajišťuje potřebnou kritickou infrastrukturu a její provoz.
Přes centrální informační systém bylo od 24. srpna do začátku listopadu 2016 odbaveno více než 330 000 transakcí, tj. plateb přes jednotlivé automaty nebo virtuální platební hodiny. Přes parkovací automaty bylo uskutečněno 299 459 transakcí, ať už v hotovosti nebo platební kartou, mobilní aplikace pokryla 29 887 požadavků na parkování a 3 304 transakcí bylo provedeno fleetovými kartami CCS.
„Centrální informační systém a další prvky potřebné k rozšíření parkovacích zón, které jsme dodali TSK Praha, prošly náročnou zátěží v rámci pilotního provozu. Velký počet bezchybně odbavených požadavků svědčí o spolehlivosti celého řešení. Nyní se můžeme zaměřit na jeho další rozvoj nejen v Praze, ale i v dalších městech, která mají o parkovací systémy, respektive městskou mobilitu zájem,“ uvedl Zbyněk Juřena, ředitel divize IT ve společnosti Altron.

Aktuální stav a plány dalšího rozvoje nové koncepce ZPS
•    24. srpna 2016 – dle nařízení č. 7/2016 Sb. hl. m. Prahy byla zřízena ZPS Praha 5 a ZPS Praha 6.
•    1. září 2016 – dle nařízení č. 7/2016 Sb. hl. m. Prahy byla rozšířena ZPS Praha 3 o oblast Jarov.
•    1. října 2016 – dle nařízení č. 7/2016 Sb. hl. m. Prahy byla zřízena ZPS Praha 8.
•    Byly zahájeny činnosti vedoucí ke zřízení ZPS Praha 4 (předpokládaný termín: polovina roku 2017).
•    1. října 2017 – ZPS Praha 1 a ZPS Praha 2 přejdou do správy TSK hl. m. Prahy (30. září 2017 končí platnost parkovacích karet).
•    1. února 2018 – ZPS Praha 3 a ZPS Praha 7 přejdou do správy TSK hl. m. Prahy (31. ledna 2018 končí platnost parkovacích karet).
•    Po vypořádání připomínek k nařízení a zpracování nového projektu organizace DvK včetně nového projednání bude zřízena ZPS Praha 9.

KDE PŘIBUDOU DALŠÍ PARKOVACÍ ZÓNY?