Elektromobily a aplikace mají Volkswagenu přinést zvýšení zisku

VW_up

VW_upVolkswagen dnes (22.11.2016) představil svoji novou strategii do roku 2025. Nese heslo Moving Forward People a jejím základem je elektromobilita, konektivita a zvýšení ziskovosti.

 

 

Program zvaný TRANSFORM 2025+ sám koncern definuje jako kompletní změnu postavení a vnímání značky mezi zákazníky. Všechny pobočky napříč celým světem by spolu měly více spolupracovat a být efektivní. Bude to samozřejmě znamenat i nějakou propuštění, konkrétně 23 000 lidí v Německu. Volkswagen zároveň slíbil masivní investice do elektromobility a projektů konektivity. „Naše cíle jsou velmi vysoké. V průběhu příštích let se značka Volkswagen radikálně změní. Jen málo věcí zůstane tak, jak je dnes,“ řekl předseda představenstva Herbert Diess, který loni do VW přišel od BMW.
Změna má nastat ve třech fázích. Už se nehovoří o překonání Toyoty v počtu prodaných vozů, důležitější už je zisk. V první fázi, do roku 2020, se značka zaměří na restrukturalizaci a vyrovnání se s aférou Dieselgate. Ve druhé, do roku 2025 chce převzít světové prvenství v elektromobilitě. Strategie si v této fázi klade za cíl vytvořit víc příležitostí k tvorbě zisku, například na základě vývoje vlastních mobilních aplikací. Rovněž chce být v čele pokroku v zavádění tzv. Průmyslu 4.0, tedy spolupráce lidí a robotů při výrobě aut. Ve třetí fázi, po roce 2025 chce být lídrem tzv. „světa mobility“.
Základ budoucího rozvoje vidí Volkswagen v elektromobilitě. „Po roce 2020 zahájíme hlavní fázi elektroofenzivy a chceme hrát klíčovou roli v masivním rozvoji elektromobilů. Nechceme dělat speciální produkty, ale změnit celý automobilový trh. Do roku 2025 chceme prodávat milion elektromobilů ročně,“ řekl Herbert Diess. Na investice ve výši 2,5 miliardy eur chce značka získat prostředky mimo jiné omezením produkce levných modelů s nízkou marží.
Zisky má generovat i „konektivní divize“ Volkswagenu. Podle plánu mají aplikace vyvinuté značkou a používané v jejích vozech mít do roku 2025 až 80 milionů uživatelů po celém světě a vykazovat zisky až miliardu eur ročně.
Značka rovněž prohlásila, že v žádném případě nehodlá opouštět severoamerický trh. Naopak – chce i tam dosahovat zisků, přičemž se soustředí na nabídku SUV a velkých limuzín. Od roku 2021 zde chce rovněž nabízet elektromobily.
Konkrétním výsledkem všech těchto snah je zvýšit provozní zisk z dnešních zhruba dvou procent na 4 do roku 2020 a 6 procent do roku 2025.