BMW věští konec dealerství v podobě, jakou známe

BMW_i8

BMW_i8Tradiční prodejní autosalony už nemusí dlouho existovat. Auta si budou zákazníci prohlížet ve virtuální realitě.

 

 

Konec dnešní podoby dealerství věští podle britského Autocaru Michele Fuhs, zodpovědný za budoucí prodejní a prémiový systém v automobilce BMW. „Nestane se to za 10 dní, ale nemohu říct, že maloobchodní prodej aut bude za 10-15 let vypadat stejně jako dnes,“ řekl na dealerské konferenci v Amsterdamu.
Šíře současné nabídky BMW je nesrovnatelná s dobou před několika lety, kdy značka nabízela jen modely 3, 5 a 7. Dnes je její nabídka desetkrát větší, řekl Fuhs. „Musíme nastartovat revoluci. Dva tisíce metrů čtverečných v centru Amsterdamu už nám nestačí.“
Řešením jsou podle něj například koncepty módních butikových obchodů, používání virtuální reality a kombinace fyzicky vystavených modelů a digitálních prezentací. Dealerství BMW tak v současné době čekají maximálně jen drobné investice, hlavní změna by měla přijít v letech 2018-2020.
Virtuální realitu chce využívat při prodeji i řada dalších značek, jako třeba Jaguar nebo Hyundai. Audi už zkouší používání 3D brýlí HTC Vive a Oculus Rift, které by umožnily zákazníkům prohlédnout si jakýkoli ze 70 verzí modelů značky zvenku i zevnitř a dokonce v různých světelných podmínkách, měnit barvy i výbavy. Zkušebně se už testuje v šesti dealerstvích v Německu.