Šest z deseti velkých firem chce skoncovat s dieselem

Podle výsledků průzkumu britské RAC Business zabývající se fleetovými službami 62 % oslovených firem o velikosti do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.

 

V případě středních firem uvažuje o skoncování s naftou 47 % dotazovaných manažerů flotil, zatímco v menších firmách zaměstnávajících 10 a méně pracovníků je jich 33 %.
Aktuální údaje JATO Dynamics ukazují, že počet nově registrovaných vozů v Evropě se podle údajů z listopadu 2017 meziročně zvýšil o 5,2 %. Odborníci zdůrazňují, že za tímto skokem je zejména rostoucí prodej benzínových, hybridních a elektrických vozů a také značná popularita SUV segmentu. Z další části zprávy se pak dozvídáme, že na dobrých výsledcích mají podíl především Francie, Itálie, Španělsko a Polsko.

Čtěte také: Míří do Česka levné diesely ze západoevropských autoparků?

Pokud jde o vozy s alternativním pohonem, vzbuzují vyšší důvěru hybridy než elektromobily. Čtyři z deseti zástupců velkých firem zdůraznilo, že momentálně pro elektromobily nevidí ve svém podnikání možnost využití, přičemž 25 % dotázaných prohlásilo, že tyto automobily mají příliš nízkou nosnost a nemohou převážet náklady odpovídající potřebám těchto podniků.
Většina firem si je vědoma úspor, jaké přináší provozování aut s alternativními pohony. Dotazovaní ocenili snížení nákladů na pohonné hmoty, nicméně cca 45 % z nich jako největší překážku pro obměnu vozového parku vidí otázku financí.
Počáteční náklady jsou vyšší, zejména pokud jde o elektromobily. 22 % podniků navíc v případě elektrické technologie považuje za velmi zásadní komplikaci fakt, že chybí infrastruktura, která by umožňovala nabíjení takové elektroflotily.
Pokud jde o vozy s alternativními pohony, prim udávají automobily s hybridním pohonem. Lídrem evropského trhu zůstává stále Toyota, která podle aktuálních údajů poosmé zaznamenala rekordní roční prodej hybridů. Nejpopulárnějším modelem segmentu je Yaris Hybrid se 102 400 prodanými vozy. Druhé místo na seznamu hybridních bestsellerů obsadila Toyota C-HR, v jejímž případě mělo 80 % prodaných nových crossoverů kombinovaný elektrický a spalovací pohon. Za minulý rok se na evropský trh dostalo 406 tisíc hybridů od Toyoty a Lexusu, což je o 38 % víc než v roce 2016.