Minitest Suzuki Swift Sport: Naštvaný kanárek

Svezli jsme se třetí generací Suzuki Swift Sport. Oproti předchozímu vydání je lehčí a výkonnější, ve speciální příplatkové žluté barvě je to hodně naštvaný kanárek.

 

V aktuální třetí generaci je Swift Sport nabízen pouze jako pětidveřový hatchback, ale díky umně zapuštěným zadním klikám vypadá vůz jako třídveřový. Oproti běžnému swiftu jeho ostřejší verzi snadno poznáte podle specifického designu masky chladiče a předního nárazníku, aerodynamického spoileru pod nárazníkem, nástavců prahů, zadního difuzoru a střešního křídla. Velmi mu sluší také barva Champion Yellow.

Čtěte také: Emise CO2 mají klesnout, místo toho rostou. Automobilky to bude stát až polovinu zisku

Po usednutí obepnou tělo přední sedadla s výrazným bočním vedením, provedená v jednom kusu i s hlavovou opěrkou a červeně vyšitým nápisem Sport. Červená nechybí ani na přístrojovém štítu. Použité plasty jsou tvrdé, ale bezchybně lícující, vše doplňují leštěné pedály a do ruky dobře padnoucí sportovní volant se zkosenou spodní částí. Rezerva je snad jen v informačním systému – jeho obrazovka je příliš nízko na palubní desce a ovládání (třeba hlasitosti rádia „šoupáním“ po levé části obrazovky) by zasloužilo modernizaci.
Důležitější je ale jízda. Při řezání zatáček nebudete ladit rádio. Díky nové podvozkové platformě je hmotnost ve srovnání s předchozím Swiftem Sport nižší o 80 kg a dostala se tak pod jednu tunu na úroveň 975 kg. Zároveň narostla tuhost. Podvozek má vpředu zavěšení MacPherson, vzadu pak jednoduchou torzní tyč. Naladění se rozhodně povedlo. Swift Sport není žádný ultimátní sporťák, ale příjemné malé auto pro běžnou jízdu s potenciálem pro dynamičtější svezení. Na dálnici vás auto nevytřese a v zatáčkách podrží. V nich je swift hbitý, rychlý, a bude vás vybízet k tomu vyzkoušet, na jakou nájezdovou rychlost si troufnete. Jen je dobré si vypnout asistent hlídání v jízdním pruhu, aby vám centrální mozek auta nečekaně nezasáhl do řízení. Nový Swift Sport je totiž různých automatických pomocníků plný.

Čtěte také: Černá skříňka pro osobní auta bude už brzo povinná

Maximální výkon motoru 103 kW se nezdá mnoho ani na malý hothatch, ale vzhledem k nízké hmotnosti autíčko po sešlápnutí plynu vyrazí vpřed s takovou radostí, jako kdyby stádo koní pod kapotou bylo minimálně o půlku početnější. Takové VW Polo GTi je se 147 kW sice rychlejší, ale vzhledem k hmotnosti 1325 kg zase ne o tolik.
Místo předchozího atmosférického motoru 1.6 brumlá pod kapotou přeplňovaný agregát 1.4 Boosterjet. I přes menší objem se mezigeneračně výrazně zvýšil maximální točivý moment, a to o 70 Nm na 230 Nm při 2500-3500 otáčkách. Nemá příliš smysl motor vytáčet nad hranici 4000 otáček, je připraven podávat ty nejlepší výkony pod touto hranicí. S motorem je spojena výhradně šestistupňová manuální převodovka, která řadí dobře a přesně, i když klade při změně stupňů mírně gumový odpor.
Problém nejspíš budou mít někteří potenciální zákazníci s cenou, která činí nemalých 479 900 Kč. Řadu konkurentů koupíte levněji, ovšem s menší výbavou. Suzuki totiž vsadilo pouze na jednu verzi výbavy, a to rovnou tu maximální. Patří do ní mimo jiné LED světlomety, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, automatická klimatizace a široká paleta asistenčních a bezpečnostních systémů. Kdybyste si přesně stejnou výbavu dali do konkurenčních vozů, tak se třeba u Corsy GSi dostanete na 546 800 Kč, u Pola GTi na 611 800 Kč a u Fiatu Abarth 595 na 600 500 Kč.

Martin Šidlák, MF DNES

Suzuki Swift Sport 1.4 BOOSTERJET
Čtyřválcový benzinový motor
Maximální výkon: 103 kW/140 k
Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Převodovka: 6stupňová manuální
Průměrná spotřeba: (výrobce): 5,6   
Průměrná spotřeba (test):  7,5 l
Délka/šířka (mm): 3890/1735
Výška/rozvor (mm): 1495/2450
Objem kufru: 265 l
Cena modelu: 479 900 Kč