Renault Captur je nový, větší, ale také dražší

Na českém trhu odstartoval prodej druhé generace Renaultu Captur. Druhý nejprodávanější model ve svém segmentu už ale není nejlevnější. Začíná na částce kousek pod 400 tisíc korunami, takže „dohnal“ většinu svých konkurentů.

 

Původní generace Capturu se ještě doprodává s cenovou od 309 900 Kč. Na této úrovni podobné SUV jen těžko seženete, většina konkurence začíná nad 400 tisíci korunami, pouze Škoda Kamiq startuje na 387 900 Kč. Captur se tomu vymykal a i díky tomu jeho prodeje v Česku postupně rostly, auto doslova „zrálo“. S 2276 loni prodanými kusy se vypracoval na druhé místo ve svém segmentu a oproti roku 2018 si polepšil o 25 procent.

Čtěte také: Bílá je stále nejpopulárnější barvou aut

Novinka prošla designovou proměnou, která ale není nijak radikální. Auto samotné ale vyrostlo na délku o 10 centimetrů, takže se zvětšil i zavazadlový prostor, a to na 404 litrů, čímž o 4 litry poráží Škodu Kamiq. Velká změna se ale udála v interiéru. Klíčovým prvkem „Smart Cockpitu“ je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze 7 palců), u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku.

Čtěte také: Test Kia Xceed: Určovatel trendů

Výrazně se rozšiřuje i nabídka pohonů. Pod kapotou najdete benzinové tříválce 1,0 TCe a čtyřválce 1,3 TCe s výkony od 74 do 113 kW a dieselový čtyřválec 1,5 dCi 85 kW. Potěšující je, že dieselový čtyřválec je jen o 10 000 korun dražší než ten benzinový. Tím to ale nekončí. Ještě letos se nabídka rozšíří o plug-in hybrid a verzi spalující LPG.
Citelně ovšem narostla cena. I při započítání aktuálního bonusu 10 000 Kč začíná Captur na částce 380 000 Kč. Je to ale kompenzováno bohatou výbavou – například full LED přední světlomety, multimediální systém Easy Link se sedmipalcovým displejem, manuální klimatizace, bluetooth handsfree, 17palcová kola a řada elektronických bezpečnostních asistentů. A konkurence zůstává většinou dražší. Pouze nejprodávanější vůz této třídy v Česku, Peugeot 2008, sice teď v odcházející generaci zlevnil z úvodní ceny 422 000 na akčních 350 000 Kč, ale jeho nová generace se začala prodávat s akční cenou 385 000 Kč, ta ceníková je 450 000 Kč.

Martin Šidlák

Čtěte také: Hybrid proti dieselu a benzinu – O peníze jde až v první řadě